فیلم سینمایی «در قلب دستگاه» با گویندگی ۱۴ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما دوبله شد.

فیلم سینمایی «در قلب دستگاه» با گویندگی ۱۴ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

این سینمایی در گونه درام و هیجانی محصول بلغارستان در سال ۲۰۲۲ قرار است از شبکه نمایش سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی حسین خدادادبیگی و صدابردار آن رامین آریاشکوه است. بابک اشکبوس، رضا الماسی، دانیال الیاسی، محمد بهاریان، کریم بیانی، محمد تنهایی، ارسلان جولایی، ابوالفضل شاه بهرامی، کسری کیانی، مهرتاش اسفندیار، علی همت مومیوند، علیرضا ناصحی، نیما نکویی فرد و حسین خدادادبیگی صداپیشه‌های این اثر بوده اند.

این فیلم در دهه ۷۰ میلادی در بلغارستان زندانیان حکومت خشن کمونیستی را به تصویر می‌کشد. آنها داخل کارخانه تراشکاری تصمیم به فرار می‌گیرند و زندان‌بان و افسر نگهبان را به شدت مجروح می‌کنند، اما آنها داخل ماشین تراشکاری یک کبوتر کوچک پیدا می‌کنند و حاضر نمی‌شوند ماشین را روشن کنند. حالا آنها باید با یکدیگر و با نگهبان مخوف زندان روبرو شوند تا کبوتر را نجات دهند.

فیلم که برخی از آن تحت عنوان "رستگاری از شائوشنگ" یا "دالان سبز" سینمای بلغارستان یاد می‌کنند تصویری بسیار واقع گرایانه از زندان‌های مخوف این کشور در دوران حکومت کمونیستی ارائه می‌کند، اما به شکلی هنرمندانه بیش از آن بر این تأکید می‌کند که حتی در چنین شرایط سختی نیز انسانیت می‌تواند وجود داشته باشد و نفس بکشد. فیلم نامزد سینمای بلغارستان برای اسکار غیرانگلیسی زبان بوده و غیر از آن برنده و نامزد ۳۴ جایزه از جشنواره‌ها و جوایز سینمایی مختلف شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روند‌های ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی نمایش، برای مخاطبان پخش شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار