خسارت فروشگاه‌های زنجیره‌ای استارباکس آمریکا که از قتل‌عام مردم غزه حمایت کردند، به دلیل اعتراضات جهانی همچنان ادامه دارد.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکایی استارباکس از کاهش ۷ درصدی فروش جهانی خود در بازه زمانی جولای تا سپتامبر ۲۰۲۴ خبر دادند و سومین کاهش متوالی را در ۹ ماهه نخست سال جاری به ثبت رساندند.

براساس گزارش آناتولی، این گزارش بر اساس مقررات مالی اولیه اعلام شده در روز سه‌شنبه، قبل از انتشار ترازنامه این شرکت در هفته آینده، با توجه به کمپین‌های بایکوت شرکت‌های بین‌المللی حامی رژیم تروریستی اسرائیل به دلیل جنایت جنگی این رژیم و نسل‌کشی مردم غزه صادر شده است.

بر اساس این فهرست، سود هر سهم این شرکت با ۲۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۸۰ سنت رسید. در همین راستا راشل روجیری، مدیر مالی استارباکس در بیانیه‌ای گفت که با وجود افزایش سرمایه‌گذاری، روند کاهش ترافیک مشتریان قابل تغییر نیست.

او توضیح داد: تلاش‌ها برای بهبود کارایی ادامه دارد، اما برای غلبه بر تاثیر کاهش ترافیک مشتری کافی نبوده است. شرکت در حال کار بر روی طرحی برای احیای فعالیت خود است و اجرای این طرح مدتی طول خواهد کشید.

این شرکت پیش بینی فروش سالانه خود را تا حدی به دلیل تأثیر منفی بر فروش فروشگاه‌های خود در غرب آسیا کاهش داده بود. همچنین درآمد‌های شرکت در بازه زمانی سه ماه اول سال ۲ درصد و سه ماهه بعد به ۳ درصد کاهش داشته است.

 از زمان آغاز جنگ رژیم تروریستی اسرائیل علیه نوار غزه،  برخی از شرکت‌های بزرگ به طور علنی حمایت خود را از ارتش جنایتکار این رژیم اعلام کردند. این حمایت خشم گسترده جهانی را برانگیخت و منجر به راه اندازی کمپین‌های تحریم و بایکوت شد. این تحریم شرکت‌ها را متحمل زیان‌های مالی هنگفت و بی‌سابقه ای کرد. مک دونالد، استارباکس، کوکاکولا و کارفور از جمله این شرکت‌های تحریم شده بودند.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار