صید انواع ماهیان گرمابی از سطح یک هزار و ۶۰۰ هکتار از مجتمع شیلات شهدای شهرستان قصرشیرین آغاز شد.

رییس اداره شیلات شهرستان قصرشیرین با اشاره به آغاز برداشت ماهی از مجتمع شیلات شهدای این شهرستان افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال تولید ماهیان گرمابی از فازهای اول و سوم مجتمع شیلات شهدای این شهرستان به ۶ هزار و ۲۰۰ تن برسد.

«شاهین کردرستمی» با بیان اینکه پارسال در مجموع پنج هزار و ۴۰۰ تن انواع ماهیان گرمابی از مجتمع شیلات شهدا برداشت شد، افزود: پیش بینی می شود که امسال شاهد افزایش ۸۰۰ تنی تولید ماهی از مزارع پرورش ماهی این مجتمع باشیم.

وی با اشاره به اینکه کار برداشت ماهی از اواخر مهرماه امسال شروع و تا پایان بهمن ماه ادامه دارد، انواع ماهیان گرمابی پرورش یافته در مزارع پرورش ماهی این شهرستان را شامل کپور معمولی، کپور علف خوار(آمور)، فیتوفاگ و بیگ هد (سرگنده) بیان کرد.

رییس اداره شیلات شهرستان قصرشیرین با بیان اینکه نیمی از ماهیان گرمابی تولیدی در شهرستان قصرشیرین به مصرف بازار داخلی استان کرمانشاه می رسد، گفت: ۵۰ درصد تولیدات نیز از طریق مرزهای قصرشیرین به عراق صادر می شود.

کردرستمی اضافه کرد: استان کرمانشاه به واسطه تولید ماهیان گرمابی در شهرستان گرمسیر قصرشیرین رتبه اول تولید ماهیان گرمابی را بین استان‌های غیرساحلی کشور دارد.

او گفت: فاز دوم طرح شیلات شهدا در سطح یک هزار هکتار نیز اکنون زیرساخت هایش تکمیل و آماده واگذاری به دانش آموختگان بخش کشاورزی و شیلات است و آب آن نیز تامین شده و منتظر سازمان شیلات ایران برای نحوه واگذاری هستیم.

برچسب ها: صید ماهی ، شیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.