یادواره شهید خردسال محمدطاها اقدامی و ۵ هزار و ۵۰۰ شهید دانش‌آموز استان اصفهان با حضور ۲ هزار دانش‌آموز، صبح امروز در سالن برگزار شد.

ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و یزد در این یادواره گفت: برنامه امروز ششمین یادواره، شهید خردسال ترور و ۵هزار ۵۰۰ شهید دانش‌آموز استان اصفهان است.


امیر محسن کرمی افزود: دانش‌آموزان در دوران دفاع مقدس علاوه بر اینکه حضور در جبهه را وظیفه می‌دانستند پشتیبانی از جبهه‌ها‌را هم وظیفه می‌دانستند و امنیت را فراهم می‌کردند.


وی گفت: دانش‌آموزان به فرمان امام خمینی(ره) جنگ را در راس همه امور و تکلیف می‌دانستند و در این حوزه مجاهدانه تلاش کردند.


ارشد نظامی آجا در استان‌های اصفهان، چهارمحال‌وبختیاری و یزد گفت: مهم‌ترین درسی که می‌توان از شهدا گرفت درس ایثار و مقاومت است، شهدا قلم بر زمین گذاشتند و تفنگ در دست گرفتند و در برابر دشمنان ایستادگی کردند.


وی بیان کرد: در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۶ تعداد ۳۶ هزار دانش‌آموز در جبهه‌های جنگ حضور پیدا کردند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۰۰ دانش‌آموز شهید دوران دفاع مقدس هستند.


کرمی افزود: ۵ هزار و ۵۰۰ شهید دانش‌آموز، ۲ هزار و ۳۲۸ نفر جانباز، هزار و ۱۱۰ نفر آزاده و ۲ هزار و ۶۳ نفر مفقودالاثر دانش‌آموز در استان اصفهان داریم.
در ادامه این مراسم از کتاب عقاب هوانیروز به قلم سرهنگ روح‌الله گرجی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار