سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: ۷۰۰ قلاده سگ صاحبدار و نگبهان گله بر علیه بیماری هاری در سطح شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفت.

هادی احمد فخرالدین سرپرست اداره دامپزشکی گتوند گفت: در راستای صیانت از بهداشت عمومی، پیشگیری و مبارزه با شیوع بیماری هاری در جمعیت سگ‌های گله و نگهبان از ابتدای سالجاری تا کنون ۷۰۰ قلاده سگ صاحبدار و نگبهان گله بصورت رایگان در مناطق روستائی و عشایری این شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون هاری قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هاری بیماری عفونی بسیار خطرناک و کشنده مشترک میان انسان و حیوان است، اظهار کرد: عامل این بیماری ویروسی بوده و معمولا با گزش یا گاز گرفتگی از طریق حیوان مبتلا به انسان و یا سایر حیوانات منتقل می‌شود.

فخرالدین هم چنین گفت: یکی از راه‌های کنترل و پیشگیری بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، واکسیناسیون به موقع و رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه‌ای است.

سرپرست اداره دامپزشکی گتوند با اشاره به اهمیت پیشگیری و مبارزه با بیماری هاری گفت: همزمان با انجام عملیات واکسیناسیون دام در روستا‌ها ضمن آموزش‌های چهره به چهره به دامداران در خصوص بیماری‌های دام به خصوص بیماری هاری مطالبی درباره راه‌های انتقال و جلوگیری از ابتلا به این بیماری توسط کارشناسان این اداره در مناطق روستایی و عشایری ارایه می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار