دومین همایش بین‌المللی هوش مصنوعی در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد. 

عزیزالله گنجی رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران، گفت: دومین همایش بین‌المللی هوش مصنوعی و فناوری‌های آینده نگر در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار شد.

 او هدف از برگزاری این همایش را به اشتراک گذاشتن یافته‌های پژوهشگران در حوزه هوش مصنوعی دانست و افزود: با توجه به اهمیت هوش مصنوعی در صنایع پزشکی، کشاورزی، صنعتی و دفاعی این دومین همایشی بین‌المللی است که در دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل در حال برگزاری است تا محققان و پژوهشگران بتوانند دانش و یافته‌های خود را در اینجا به اشتراک گذاشته و چالش‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی وجود دارد را جهت شناخت یک راه حل درست مورد بررسی قرار دهند. 

گنجی گفت: در این کنفرانس تا الان ۸۳ مقاله دریافت شده است که از این تعداد ۳۲ مقاله ارائه خواهد شد و ۲۲ مقاله هم در قالب پوستر معرفی خواهد گردید.

رئیس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با اشاره به شرکت ۱۵۰ دانشجو از سراسر کشور در مسابقه برنامه‌نویسی ملی، افزود: در کنار این کنفرانس ما برنامه‌های دیگری هم در نظر گرفتیم که از جمله آن میتوان به مسابقه برنامه نویسی ملی اشاره کرد که حدود ۱۵۰ دانشجو از ۱۹ استان کشور در آن شرکت کردند.

حسام عمران پور دبیر علمی همایش بین‌المللی هوش مصنوعی و فناوری‌های آینده نگر دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل هم در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مازندران با بیان اینکه در این همایش ۶ محور اساسی را دنبال خواهیم کرد گفت: این همایش که از روز گذشته آغاز گردید به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

 او افزود: امروز هم شاهد سخنرانی دو تن از اساتید برجسته کشور پروفسور نجار اعرابی و دکتر اسدپور هستیم.

عمران پور گفت: ۶ محور اساسی مانند پردازش سیگنال، یادگیری ماشین، فناوری‌های آینده‌نگر، یادگیری عمیق و شبکه‌های عصبی، پردازش تصویر و بینایی ماشین را در این همایش دنبال خواهیم کرد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار