مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان آذربایجان‌غربی گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری صدور مجوز‌های کسب و کار ۴۳۶ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایچان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۱۴۷ هزار و ۱۳۶ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده است که ۸۸ درصد از درخواست‌ها به تعداد ۱۲۹ هزار و ۳۹۰ مورد منجر به صدور مجوز شده است و از این تعداد مجوز ثبت شده، ۹۷ درصد در مدت قانونی صادر شده است و به میزان ۴۳۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. 
حبیب تربتی گفت: در این دوره، تعداد ۱۱ هزار و ۵۹۶ درخواست رد، تعداد ۴ هزار و ۲۱۱ درخواست در حال بررسی، تعداد یک هزار و  ۱۸۴ درخواست انصرافی و تعداد ۲۰۵ درخواست باطل شده می‌باشد.

وی درباره تعداد درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوز‌ها که به مرحله ثبت نهایی رسیده است نیز گفت: در یک سال گذشته تعداد ۱۹۳ هزار و ۸۹۵ درخواست صدور مجوز در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده و برای ۸۳ درصد از درخواست‌ها به تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۸۱ مجوز صادر شده که از این تعداد مجوز ثبت شده، ۹۳ درصد در مدت قانونی و ۷ درصد خارج از مدت قانونی صادر شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی درخصوص اقدامات صورت گرفته در مورد درخواست‌های صدور مجوز در درگاه ملی عنوان کرد؛ در این دوره، تعداد ۲۴۱۱۴ درخواست رد، تعداد ۵۰۹۹ درخواست نیز درحال بررسی، تعداد ۲ هزار و ۹۲۳ درخواست انصرافی و تعداد ۳۶۴ درخواست ابطال شده؛ این یعنی در حوزه صدور مجوز کسب و کار ۴۳۶ درصد رشد داشته ایم که نشان دهنده استقبال خوب و تسهیل فضای کسب و کار در این استان است.

تربتی گفت: با مقایسه ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت به زمان مشابه سال قبل متوجه می‌شویم که کل مجوز‌های درخواست شده در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، ۲۷ هزار و ۴۵۰ مورد بوده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۷۷ مجوز صادر شده است. 

وی افزود؛ بیشترین درخواست ثبت شده به شهرستان ارومیه با ۴۳ هزار و ۴۳۴ درخواست مربوط می شود.

درگاه ملی مجوز‌ها تنها مرجع رسمی صدور مجوز‌های کسب و کار است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تصریح کرد؛ درگاه ملی مجوز‌ها به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام شرایط صدور مجوز‌های کسب و کار و معرفی مرجع قانونی صادرکننده مجوز‌های کسب و کار‌ها در کشور محسوب شده و شهروندان می¬توانند در این سایت ضمن اطلاع از شرایط و مراحل دریافت مجوز، به سهولت مجوز مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان ممکن دریافت کنند. 

تربتی با تاکید بر اینکه از کارکرد‌های اصلی درگاه ملی مجوز‌ها سهل کردن شرایط، مدارک، زمان و هزینه لازم برای صدور مجوز همه کسب و کار‌ها است؛ افزود: این سامانه مرجع اصلی صادرکننده مجوز، پشتیبانی و پیگیری دریافت مجوز مورد نظر در زمان اعلام شده و پیگیری قضایی درصورت عدم صدور مجوز بدون دلیل موجه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.