حجت‌الاسلام ماندگاری در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» با تاکید بر اهمیت پیروی از پیامبر اکرم (ص)، بیان کرد که تنها کسانی که هم مسیر با پیامبر باشند، قابلیت هدایت و حمایت الهی را خواهند داشت.

حجت‌الاسلام ماندگاری در برنامه «سمت خدا» که از شبکه سه سیما پخش می‌شود، در سخنانی به تبیین نقش هدایت پیامبر اکرم (ص) در زندگی مسلمانان پرداخت. او با اشاره به آیه ۶۴ سوره نساء، گفت: «خداوند پیامبر را به سوی ما فرستاده است تا از او پیروی کنیم، چرا که فهم او از ما بیشتر است. ما باید از پیامبر (ص) یاد بگیریم و پشت سر او حرکت کنیم، زیرا تنها در این صورت است که می‌توانیم هدایت شویم.»

وی ادامه داد: «افرادی که هم مسیر با پیامبر (ص) حرکت کنند، از حمایت او برخوردار خواهند شد. اما اگر کسی خلاف مسیر او باشد، حتی پیامبر هم نمی‌تواند او را به مقصد هدایت کند. این مفهوم در آیه ۸۰ سوره توبه نیز تأیید شده است که خداوند به پیامبر می‌فرماید: حتی اگر هفتاد بار برای برخی از افراد استغفار کنی، من آن را نمی‌پذیرم، زیرا آنها هم جهت با خدا و تو نیستند.»

حجت‌الاسلام ماندگاری در پایان سخنانش با تأکید بر لزوم باور کامل به پیامبر و دستورات الهی، گفت: «ما نباید به دین و هدایت الهی به عنوان چیزی که به صورت گزینشی قبول کنیم، نگاه کنیم. هدایت کامل زمانی محقق می‌شود که ما به تمام آموزه‌های پیامبر (ص) و دستورات خداوند ایمان بیاوریم و آنها را بپذیریم.» 

برنامه «سمت خدا» از شنبه تا پنج‌شنبه حوالی ساعت ۱۳ از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار