رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: توان علمی و تخصصی امدادگران افزایش می‌یابد که در این راستا آموزش‌های علمی و تخصصی برای امدادگران در دستور کار این سازمان قرار دارد.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور در بازدید از روند برگزاری دوره کشوری آموزشی مقدماتی رانندگی در شرایط ویژه (آفرود) که به میزبانی استان زنجان در حال برگزاری است، افزود: برگزاری این دوره‌های تخصصی یکی از نیاز‌های مهم جمعیت هلال احمر است.

وی ادامه: مأموریت‌های جمعیت هلال احمر به واسطه جغرافیای کشور پیچیده است بنابراین افزایش توان علمی و تخصصی امدادگران در حوزه‌های مختلف اهمیت مضاعفی دارد.

محمودی با اشاره به ظرفیت‌های بالای جمعیت هلال احمر، افزود: در حال حاضر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران یکی از برترین جمعیت‌های جهان محسوب می‌شود بنابراین ماموریت‌های ما قطعا ارزشمند است.

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر کشور اظهار داشت:ما وظیفه داریم آنچه که می‌توانیم برای ارتقای بیشتر توانمندی‌های خود انجام دهیم و در این راستا گام‌های موثری برداریم.

وی با اشاره به اهمیت آموزش در هلال احمر اضافه کرد: یکی از وظایف اصلی و ذاتی ما در جمعیت هلال احمر ارائه آموزش‌های تخصصی به امدادگران است که آنها را طبق ماموریت‌های خود در بازه‌های زمانی مختلف طراحی و ارائه می‌دهیم.

این مسئول تصریح کرد: در همین راستا یکی از قدم‌های خیلی مهم بحث آموزش تخصصی برای رانندگان حرفه‌ای جمعیت هلال احمر است که این دوره را به میزبانی استان زنجان و با شرکت سفیران استان‌های کشور برگزار کردیم.

هلال احمر مسئول آموزش‌های همگانی

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر کشور نیز در این بازدید، گفت: جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش‌های همگانی در حوزه کمک‌های اولیه و تاب آوری جامعه جهت مقابله با مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی را بر عهده دارد.

توان علمی و تخصصی امدادگران افزایش می‌یابد

پیمان نامدار افزود: امسال بیش از پنجاه تفاهم نامه با دستگاه‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد منعقد کردیم که می‌توانند در این زمینه به ما کمک کنند و آموزش‌های هلال‌احمر را در اختیار عموم مردم قرار دهند.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر از طریق نرم افزار‌ها و پایگاه‌ها و همچنین انتشار محتوا‌های آموزشی در رسانه‌های ملی و غیر ملی، آموزش‌های غیر حضوری را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: با توجه به تاکید رییس جمهور و رئیس جمعیت هلال احمر کشور یک اکوسیستم در حوزه فناوری در هلال احمر ایجاد خواهد شد که اعضای داوطلب این جمعیت بتوانند ارتباطی برای تحقیق و فناوری در حوزه نیاز‌های جمعیت هلال احمر انجام دهند.

نامدار اظهار داشت: دوره آموزشی مقدماتی رانندگی در شرایط ویژه (آفرود) برای نخستین بار در سطح کشور به میزبانی استان زنجان در حال برگزاری است که در این دوره رانندگان به بهترین شکل ممکن نحوه استفاده از خودرو‌های عملیاتی در شرایط سخت و بحرانی را فرا می‌گیرند.

ناوگان‌های تخصصی در روند امدادرسانی تاثیرگذار هستند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این بازدید، گفت: ناوگان‌های تخصصی منجر به افزایش سرعت عمل نیرو‌های عملیاتی و امدادرسان در حوادث و سوانح می‌شود.

حکمت‌اله هاشمی افزود: با توجه به پیشرفت فناوری بر اساس اینکه مخاطرات نوظهور و بلایای طبیعی و غیرطبیعی افزایش پیدا کرده اند باید نیرو‌های عملیاتی در هر زمان و مکان از آمادگی کامل برخوردار باشند.

وی بیان کرد: آموزش نحوه استفاده از تجهیزات در روند امدادرسانی بسیار اثرگذار است و امروزه باید از طرح‌ها و پژوهش‌های اساتید دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی در مولفه‌های مهمی که در روند امدادرسانی در حوادث و سوانح تاثیرگذار است، استفاده کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: امیدواریم بتوانیم تحولات نوینی را در حوزه آموزش و پژوهش استان زنجان محقق کنیم، چون ساختار سازمانی ما در گرو آموزش‌های درست و کار‌های پژوهشی است.

وی با بیان اینکه باید عملکرد، رویکرد و نگاه کاملا سیستمی و متناسب با مخاطرات داشته باشیم، افزود: در نگهداری تجهیزات و ادوات باید کوشا باشیم، زیرا این امر منجر به پاسخگویی مطلوب نیرو‌ها در حوادث و سوانح می‌شود.

هاشمی گفت: رانندگان عملیاتی هلال احمر نیرو‌هایی هستند که در ابتدایی‌ترین لحظه‌های بروز حوادث در صحنه حضور دارند و تا آخرین لحظه در کنار آسیب دیدگان هستند بنابراین باید آمادگی لازم را داشته باشند.

هاشمی اظهار داشت: عشق و علاقه ما به لباس سرخ و سپید جمعیت هلال احمر موجب شد که بتوانیم خدمات صادقانه‌ای را به مردم ارائه دهیم و باید در نگهداری از تجهیزات و ناوگان تاثیرگذار در ارائه خدمات به مردم کوشا باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.