مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: هشت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در روستاهای استان در حال ساخت است که با ساخت این تعداد واحد مسکونی به صورت مستقیم و غیر مستقیم برای ۲۰ هزار نفر ایجاد اشتغال شده است.

مصطفی بیک مداح اظهار کرد: از ابتدای تاسیس بنیاد مسکن تاکنون ۱۳۱ هزار و ۴۵۰ واحد مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان ساخته شده است.
وی ادامه داد: در طرح ملی مقاوم‌سازی مسکن روستایی به طور متوسط ۱۱ هزار خانوار روستایی بصورت سالانه بهرمند می‌شوند که به آنان جهت ساخت و بهسازی، تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: بنیاد مسکن استان هشت تفاهم‌نامه با نهادهای حمایتی جهت ساخت ۱۹ هزار و ۴۲۵ واحد مسکونی ویژه اقشار محروم دارد که میزان پیشرفت آن‌ها ۹۴ درصد است.

وی بیان کرد: توزیع سهمیه با اولویت بافت‌های مسکونی کم دوام و بی‌دوام (شهرستان‌هایی که شاخص مقاوم‌سازی کمتری دارند)، و نیز همکاری و تمایل مردم به تسهیلات مذکور صورت می‌گیرد.

بیک مداح تصریح کرد: میزان همکاری بانک‌ها متفاوت است و بدیل ناترازی منابع مالی، برخی از بانک‌ها، سه تا ۶ ماه از پرداخت مراحل تسهیلات خودداری می‌کنند و با توجه به تورم و افزایش قیمت مصالح و دستمزد، این موضوع منتج به نیمه تمام ماندن واحدهای مسکونی می‌شود.

وی گفت: چناچه پرداخت تسهیلات به موقع صورت گیرد، مشکل دیگری در اتمام به موقع واحدهای تعهد شده وجود نخواهد داشت و این امر مستلزم آن است که بانک مرکزی با توجه به تضمین‌نامه سازمان برنامه بوجه، بدهی متقاضیان را به عنوان ناترازی بانک‌های عامل در نظر نگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به شاخص مقاوم‌سازی در استان، اظهارکرد: با اجرای برنامه‌های سالانه بهسازی مسکن، فاصله ما با شاخص کشوری کمتر شده و به رقم ۴۸ درصد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار