جولان سگ‌های ولگرد در زابل تبدیل به دغدغه مردم این شهرستان شده و خواستار جمع‌آوری این حیوانات از سطح شهر هستند.

محمد پودینه شهردار شهرستان زابل بیان کرد: باوجود ازدیاد سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان زابل اما بیش از یک ماه است که شهرداری اقدام به جمع‌آوری و معدوم نمودن سگ‌های ولگرد نموده است.

 وی افزود: باتوجه‌به اینکه عملیات جمع‌آوری سگ‌های ولگرد همچنان ادامه دارد؛ اما این حیوانات از روستاهای اطراف به زابل وارد می‌شوند و مشکلاتی را ایجاد می‌کنند که باید شهرداری‌های شهرستان‌های اطراف و همچنین دهیاری‌ها نیز در این اقدام همکاری کنند تا این مشکل کمتر شود.

 پودینه افزود: شهرداری زابل شبانه مشغول جمع‌آوری این سگ‌های ولگرد هست؛ ولی دراین‌بین کسانی به‌عنوان حامی حیوانات به بهانه حمایت با دادن غذا به سگ‌های ولگرد خودسرانه و غیرکارشناسی مشکلاتی را ایجاد می‌کنند و در ضمن اینکه با شهرداری هم درگیر می‌شوند در اغلب اوقات مخالف و مانع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد هستند؛ اما به نظر می‌رسد که این گروه باید بە خواستەها و مطالبات مردم در این راستا توجە داشتە باشند.
 
 وی ادامه داد: از آنجایی کە غذارسانی ممکن است باعث افزایش سگ‌های ولگرد شود و مقاومت در برابر خطرات محیطی افزایش دهد و در نتیجه باروری بالقوه آن‌ها و جمعیت آنان افزایش یابد، همین افزایش جمعیت جمع‌آوری آنان توسط عده‌ای به اسم حامی حیوانات همچون شهرداری را با مشکل روبەرو می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار