رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اینکه گفته شود اسرائیل به مرزهای قانونی خودش برگردد، مگر اصلاً اسرائیل مرز قانونی دارد؟! این قانون را چه کسی جز کشورهای استعمارگر و دول استعماری وضع کرده‌اند؟! سراسر وجود اسرائیل اشغال و جرم و جنایت و غارت و آواره‌کردن مردم است.

آیت‌الله حسینی بوشهری در ابتدای درس اخلاق و تفسیر خود در واکنش به بیانیه به‌ظاهر صادر شده به نام «حوزه علمیه قم»، با اشاره به حدیث امام صادق (ع) که فرمود: «لاتَنْظُرُوا فی عُیُوبِ النّاسِ کَالْأرْبابِ وَانْظُرُوا فی عُیُوبِکُمْ کَهَیْئَهِ الْعَبـْدِ»، اظهار کرد: لازم است انسان نفس خود را دائماً مورد محاسبه قرار دهد که رفتار من چگونه است، ورود من در مواجهه با مسائل اجتماعی چگونه است، آیا در مقابل بعضی از مسائل سکوت می‌کنم یا اگر موقعیت صحبت ایجاد شد، صحبت خواهم کرد یا خیر. لذا لازم است هر فردی نسبت به موضع و عکس‌العمل خود توجه کافی داشته باشد.وی با اشاره به ظلم‌های رژیم صهیونیستی افزود: الان جنگی بر امت اسلامی از جانب این رژیم سفاک و به تعبیر مقام معظم رهبری -مدظله‌العالی- سگ هار منطقه، تحمیل شده است که نباید در این موقعیت مطلبی بیان بشود که باعث خوشحالی دشمن گردد.
 
رئیس جامعه مدرسین تصریح کرد: اینکه گفته شود اسرائیل به مرزهای قانونی خودش برگردد، مگر اصلاً اسرائیل مرز قانونی دارد؟ این قانون را چه کسی جز کشورهای استعمارگر و دول استعماری وضع کرده‌اند. سراسر وجود اسرائیل اشغال و جرم و جنایت و غارت و آواره‌کردن مردم است و بنا بر آمار، افرادی که در آنجا زندگی می‌کنند افراد نظامی هستند.وی با اشاره به‌غلط بودن ایده تشکیل دو دولت در منطقه عنوان کرد: این سرزمین متعلق به فلسطینی‌ها است و شنیده‌شدن این تعابیر در فضای حوزه علمیه قم که در حقیقت مرزبان اسلام و انقلاب است باعث تعجب می‌شود و لازم است اگر این مطالب به‌اشتباه بیان شده است، این افراد در مطالب خودشان تجدیدنظر کرده و از یکپارچگی امت اسلامی حفاظت و حمایت کنند.
 
نایب‌رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیث بیان شده در ابتدای درس تأکید کرد: یکی از عیوب ما همین مطلب است که گاهی حساب نشده، مطلبی را بر زبان جاری می‌کنیم. عیب همین است که در روز روشن موضعی می‌گیریم که متناسب با جایگاه حوزوی و طلبگی ما نیست. درحالی‌که حوزه باید در چنین موقعیتی که مردان و زنان و کودکان زیادی زیر بمباران رژیم غاصب صهیونیستی هستند، یکپارچه و متحد سخن بگوید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار