آئین بزرگداشت روز ملی استاندارد با هدف تجلیل از مدیران نمونه واحدهای صنعتی ، مدیران نمونه کنترل کیفیت، سازمان ها و دستگاه‌های دارای بیشترین همکاری با استاندارد استان و کارمندان برگزیده در حوزه استاندارد سازی در سمنان برگزار شد.

داوود روشنی ، معاون توسعه مدیریت ، امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد ایران، پیوستن ایران به اتحادیه نظام آزمایشگاهی ILAC (نهاد اعتباربخشی بین‌المللی آزمایشگاهی) را یکی از توفیقات شاخص برای رفع بسیاری از مشکلات بخصوص در واردات و صادرات عنوان کرد.

وی راه اندازی سامانه "مردم دار" به نشانی https://1517.inso.gov.ir با هدف دریافت گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا ، خدمات و نهادهای ارزیابی انطباق را از اقدامات مفید برشمرد و تصریح کرد: در یکسال گذشته این سامانه با دسترسی از طریق شماره تماس 1517 یا شماره پیامکی 10001517 و همچنین امکان دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات با الصاق عکس ، ویدیو یا صدا در حوزه های مخلتف تعامل دوسویه خوبی با مردم برقرار کرده است.

روشنی با بیان اینکه استان سمنان در استاندارد یکی از استان های بسیار موفق بوده و رتبه های شاخص را به خود اختصاص داده است خاطرنشان کرد: استقرار بیش از هزار واحد تولیدی، صادرات مطلوب، تولید استاندارد و ایجاد فرصت اشتغال از جمله موفقیت های این استان است

استاندار سمنان نیز در این همایش گفت: نشان استاندارد درج شده بر روی کالا، در جایگاه شناسه و کدملی کالا و علامتی برای احراز هویت سلامت و مورد تایید بودن آن کالا است.

سید محمد رضا هاشمی افزود : استاندارد به معنای ایجاد نظم، رقابت سالم، افزایش کیفیت و اطمینان در جامعه همراه با زمینه سازی برای صادرات کالاهاست.

وی همچنین افزود : استاندارد محلی، منطقه ای و بین المللی، ۳ نمونه از گستره فعالیتی استاندارد است که می توان گفت توجه به امر استاندارد در کالا، امنیت و آرامش را برای مصرف کنندگان به‌ همراه خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.