محاصره سفارتخانه‌های کشورهای غربی یکی از آخرین تلاش‌هایی است که مردم جهان برای پایان دادن به جنایات رژیم اسرائیل در غزه به کار گرفته‌اند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای از کشور‌های مسلمان و امت اسلامی خواست که در پی ادامه جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و قتل‌عام مردم بیت‌لاهیا در سایه حمایت آمریکا، سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا را در کشور‌های خود محاصره کنند.

در همین راستا، عزت‌الرشق، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: اگر سفارتخانه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی و منافع آن در سراسر جهان از یک سال پیش، به ویژه از زمان وقوع قتل‌عام بیمارستان المعمدانی، در محاصره یک حرکت مستمر، فزاینده و آشکار قرار گرفته بود، آیا دشمن جرأت می‌کرد در سحرگاه امروز بیت‌لاهیا را قتل‌عام کند؟!

محاصره سفارتخانه‌ها چه اهمیتی دارد؟

بزرگترین فایده محاصره سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در سراسر جهان، متوجه کردن جهانیان نسبت به جنایات اسرائیل و تشویق کشورها به قطع روابط دیپلماتیک خود با این رژیم و توقف مشارکت آنان (بویژه کشورهای غربی) در جنایات صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین است.

اهمیت این اقدام حتی در هفته‌های اول طوفان‌الاقصی مشخص بود؛ زمانی که شرکت رادیو و تلویزیون رژیم تروریستی اسرائیل در ۱۹ اکتبر اعلام کرد که اشغالگران سفارتخانه‌های خود را در تعدادی از کشور‌های منطقه به دنبال تشدید تنش‌ها و راهپیمایی‌های گسترده در کشور‌های عربی تخلیه کردند. این اقدام پس از راهپیمایی ده‌ها هزار نفری مردم کشورهای مختلف در محکومیت کشتار‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تلاش آنها برای آسیب زدن به سفارتخانه‌های این رژیم صورت گرفت.

ترس روانی صهیونیست‌ها از این اقدام تا آنجا ادامه یافت که روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از کنسول رژیم اشغالگر قدس در مونیخ نوشت: «حرف زدن به زبان عبری با صدای بلند در مکان‌های عمومی عاقلانه نیست!»

نسل کشی غزه

حمایت پیشگامان مجازی از محاصره سفارتخانه‌ها

در پی پخش تصاویر و کلیپ‌های مربوط به آوارگی و رنج مردم غزه، کاربران فضای مجازی چند روزی است که با هشتگ #محاصره_سفارتخانه‌ها، پویش گسترده‌ای را در حمایت از محاصره سفارت‌خانه‌های رژیم اسرائیل و آمریکا در سراسر جهان آغاز کرده‌اند.

فعالان شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) در این راستا اعلام کرده‌اند که همه کسانی که به مبارزه به‌حق مردم فلسطین برای آزادسازی سرزمین خود اعتقاد دارند، وظیفه دارند در واکنش به این صحنه‌ها، در تمام پایتخت‌های جهان به سمت سفارتخانه‌های آمریکا و اسرائیل حرکت کنند.

همچنین، برخی فعالان فضای مجازی در حساب‌های کاربری خود گفته‌اند: محاصره سفارتخانه‌ها به معنای ۱۰ دقیقه ایستادن و شعار دادن و بعد رفتن به خانه نیست؛ بلکه باید شامل جلوگیری از ورود و خروج و درگیری با هر کسی باشد که سعی در جلوگیری یا شکستن محاصره دارد.

برخی دیگر نیز اعلام کرده‌اند که محاصره باید شامل تشکیل کانون‌های اعتراضی ثابت در اطراف همه سفارت‌خانه‌های آمریکا و اسرائیل و جمع‌آوری مردم در اطراف تحصن‌کنندگان باشد.

حمایت از مردم جبالیا

آنها معتقدند: اگر دو سفارت را محاصره کنیم، محکم بایستیم، درگیر شویم و فداکاری کنیم، کار ما گسترش می‌یابد، معادله به شدت تغییر می‌کند و فشار بر رژیم اشغالگر اسرائیل و آمریکا که از آن حمایت می‌کند، بیشتر می‌شود.

این فعالان تاکید کردند که باید به رژیم اسرائیل و آمریکا چه از طریق محاصره سفارتخانه‌ها و چه از طریق دیگر ابزار‌های موثر فشار وارد کرد زیرا در حال حاضر خطرناک‌ترین مراحل نسل‌کشی علیه فلسطینیان در غزه در حال وقوع است.

پس از فشار ارتش اشغالگر صهیونیستی به مردم بیت‌لاهیا برای انتخاب میان مرگ و آوارگی یکی از خبرنگاران فلسطینی در غزه تاکید کرد که شاید محاصره سفارتخانه‌ها آخرین کاری باشد که می‌توان برای مردم این منطقه انجام داد. او و برخی دیگر از فعالان حامی فلسطین خواستار اقدامی علیه رژیم تروریستی اسرائیل و آمریکا شدند حتی اگر آن اقدام آنطور که آنها می‌خواهند، پیش نرود.

خبرنگار: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۸
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
در ژاپن چند نفر ژاپنی توانستند غرفه تروریستی صهیونیست را در نمایشگاه ببندند
کالای ساخت سرزمینهای اشغالی را تحریم کنید
سایت ها و رسانه ها مثل کانالهای لندنی و لوسانجلیسی فارسی زبان که تحت مدیریت و پولهای نفتی است را تحریم کنید
کاری کنید که در سفارتخانه صهیونیست را به گل بگیرند و بسته بشه .حتی برای مدتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
جنگ غزه فقط با نابودی رژیم صهیونیستی پایان خواهد یافت. هر گونه آتش بس باعث می شود این رژیم بتواند خود را از باتلاق غزه نجات دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
حالا اگه محاصره کردیم و افاقه نکرد حمله هم می تونیم بکنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
ماچیکارکنیم ماکه سفارتخانه کشوراسرائیل وآمریکارونداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
خیلی خیلی خوبه .انشالله جواب میده
با بلندگوی بروند تا سفارت خانه چی ها کلافه شوند
مخصوصا سفارت خانه عربی و کشورهای استعماری و استکباری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
اصولاً سفارتخانه های تمامی کشورهای غربی در سرزمین مسلمانان لانه جاسوسی است و باید برچیده شود
Iran (Islamic Republic of)
چ.ک
۱۱:۴۶ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
راه درست این هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
آن وقت ما که سفارت آمریکا و اسرائیل نداریم می شود به جایش مثلاً سفارت انگلستان و امارات را محاصره کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
چند روز پیش هم دستور راه پیمایی علیه اسرائیل را در سراسر جهان اسلام صادر فرموده بودند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
اصولاً تمامی تدابیر جنگی حماس نبوغ آمیز هستند.
آخرین اخبار