رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از حضور ۲۹۰ آمارگیر و عوامل اجرایی در سرشماری زراعی امسال استان مرکزی همزمان با سراسر کشور خبر داد.

عسگری با اشاره به اینکه ششمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور ۴۵ روزه است گفت: دستور اجرای ششمین سرشماری عمومی کشاورزی کشور، اول شهریور ماه امسال از سوی رئیس جمهور اعلام شد.
او افزود: مقرر است این مهم از ۱۲ آبان ماه جاری در راستای نیازسنجی بخش کشاورزی، سطح زیر کشت، میزان مصرف، تولید، صادرات، نیاز واردات و سایر موارد مرتبط با این بخش شروع شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان با اشاره به اینکه رسانه‌ها در برگزاری هرچه بهتر این سرشماری نقش مؤثری می‌توانند داشته باشند ادامه داد: حضور آمارگیران با کارت شناسایی صورت می‌گیرد و از مردم و کشاورزان درخواست ارائه اطلاعات درست داریم.
عسگری گفت: هشت و نیم درصد از تولیدات اقتصادی این استان در بخش کشاورزی، ۴۹ درصد صنعت و معدن و ۴۲ و نیم درصد در بخش خدمات است.
او افزود: استان مرکزی با دو و شش دهم درصد، رتبه ۱۹ ارزش افزوده بخش کشاورزی را داراست و در تولید ۱۱ محصول زراعی، باغی و دامی این استان جزء ۱۰ استان برتر کشور است.
عسگری تصریح کرد: این آمارگیری با حفظ اطلاعات مردم به عنوان امانت صورت می‌گیرد و تأثیری در پرداخت یارانه و میزان آن ندارد بلکه اقدامی در راستای برنامه ریزی درست بوده که هر ۱۰ سال یک بار انجام می‌شود.

برچسب ها: سرشماری ، آمار ، زراعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.