سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندکان طالبان از مهاجرین افغانستانی خواست تا به وطنشان برگردند و هیچ خطر جانی و مالی وجود ندارد.

خلیل الرحمان حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندکان در سمینار یک روزه تحت عنوان مهاجرین؛ چالش‌ها و فرصت‌ها گفت: در سه سال گَذشته میلیون‌ها مهاجر از کشورهای مختلف بازگشته‌اند.

وی در این سمینار از مهاجرین و سرمایه‌گذاران داخل و خارج از کشور خواست که با مهاجرین همکاری کنند. 

خلیل الرحمان حقانی گفت حکومت برای شناسایی، دستگیری و مجازات قاچاق‌بران انسان برنامه‌های جدی را روی دست گرفته است و از مهاجرین نیز خواست که به وطن برگردند و هیچ خطر جانی و مالی وجود ندارد.

همچنین عبدالرحمن راشد، معین مسلکی وزارت مهاجرین و عودت کنندگان گفت: جنگ، بی‌عدالتی، تجاوز و اشغالگری کشورهای اشغالگر، از مهم‌ترین عوامل مهاجرت مردم افغانستان است.

راشد افزود برای رسیدگی به مشکلات مهاجرین عودت کننده و اخراج شده مسئوولیت حکومت سرپرست است که برای آنان کمپ های مجهز در ولایات نزدیک مرزها ایجاد کند و مهاجرین را ثبت و به مناطق‌شان انتقال دهد.

وی گفت تمام آمادگی‌ها برای برگشت تدریجی مهاجرین روی دست گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۳ آبان ۱۴۰۳
افغانها غیرت و وجود ندارند که برگردند و کشورشان را بسازند فقط فرار به کشور های همسایه می کنند می خواهند مردم کشورهای دیگر کار کنند تا آنها آموزش.درمان و امنیت رایگان داشته باشند و اگر بیشتر بهشون توجه نشد مشغول سیاه نمایی باشند و به قتل و غارت و تعرض به نوامیس مردم مشغول باشند