کنگره ملی ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه صبح امروز پنجشنبه سوم آبان ماه با حضور سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز به کار کرد.

کنگره ملی ۹ هزار و ۸۰۰ شهید استان کرمانشاه صبح امروز پنجشنبه سوم آبان ماه با حضور سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روحانیون اهل تسنن و تشیع و جمعی از مسوولان ملی و استانی و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در مجتمع آیه‌ها کرمانشاه آغاز به کار کرد.

این کنگره در ۲ نوبت صبح عصر و با سخنرانی مسوولان ملی و استانی، رونمایی از کتاب‌هایی با موضوع دفاع مقدس، تجلیل از خانواده‌های معظم شهداو ایثارگران و برنامه های فرهنگی برگزار می‌شود.

مرکز فرهنگی آیه‌ها واقع در بلوار شهید حاج قاسم سلیمانی کیلومتر ۵ جاده بیستون که میزبان برگزاری کنگره ملی شهدای استان کرمانشاه است امروز به نام و یاد شهدا افتتاح شد. سالن این مرکز در پنج هزار متر و با معماری اسلامی و سنتی ساخته شده است.

سردار بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه در ارتباط با برگزاری این کنگره گفت: دیدار دست اندرکاران کنگره ملی ۹۸۰۰ شهید استان کرمانشاه با رهبر معظم انقلاب برگزار شد و همچنان که خدمت رهبر معظم انقلاب گزارش دادیم، کرمانشاه در دفاع مقدس نقشی بی مانند و مؤثر داشته است.

فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم تصریح کرد: کرمانشاه تنها استانی است که ۱۵ یگان رزمی - مردمی در دفاع مقدس داشته و ۹۵ هزار جوان غیرنظامی به جبهه‌های دفاع مقدس اعزام کرده است.

سردار ریحانی ادامه داد: کرمانشاه در دفاع مقدس هزار و ۱۰۰ بار بمباران شد و این استان قدمگاه ۱۶ هزار شهید گلگون کفن بوده است.

برگزاری ۸۱۵ برنامه پیش از آغاز کنگره

جانشین فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم استان کرمانشاه نیز در ارتباط با جزئیات برگزاری این کنگره گفت: طی یک سال گذشته ۸۱۵ عنوان برنامه، هزار و ۲۶۳ یادواره و حدود ۳۰ اجلاسیه اقشار مختلف به عنوان پیش مقدمه برگزاری کنگره شهدا در سطح استان کرمانشاه برگزار شد.

مسعود قنبری همچنین به تدوین برنامه های کنگره در کمیته های ۲۴ گانه اشاره کرد و افزود: این اولین کنگره ملی است که در استان برگزار می شود و از این به بعد هر ۲ سال یکبار یک کنگره در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

کرمانشاه استانی که جنگ تحمیلی با اشغال شهر قصرشیرین در ۳۱ شهریور سال ۵۹ در آن آغاز و با عملیات مرصاد در پنجم مرداد ماه سال ۶۷ در همین استان پایان یافت، اکنون ۳۵ سال بعد از جنگی نابرابر مهیای برگزاری کنگره ای برای تکریم و تجلیل از جاویدنامان این رویداد مهم قرن است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.