استاندار همدان گفت: با توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌توان همدان را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کشور تبدیل کرد.

حمید ملانوری شمسی پنجشنبه ۳ آبان در شورای اداری استان با بیان اینکه استان همدان دارای ویژگی‌های خاص گردشگری است، گفت: استان همدان با حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خاص در کشور یکی از ممتازترین و شاخص‌ترین استان‌ها در کشور است.

او با بیان اینکه محور‌های مواصلاتی همدان محور رفت و آمد نزدیک ۲۰ استان در کشور است و در هنگام پیاده‌روی اربعین یا زیارت عتبات بیش از پنج میلیون نفر از این استان تردد می‌کنند، افزود: استان همدان از حوزه حمل و نقل ریلی برخوردار است و از لحاظ حمل و نقل هوایی، فرودگاه همدان یکی از فرودگاه‌های باسابقه و دارای امکانات بسیار خوبی است، اما درحال حاضر از ظرفیت محورها، حمل و نقل ریلی و فرودگاه استفاده حداکثری را نداریم و در تلاش هستیم تا حمل و نقل هوایی استان فعال شود.

استاندار همدان مردم و منابع انسانی را بزرگترین ظرفیت این استان دانست و گفت: انسان‌های بسیار ارزشمندی در این استان زندگی می‌کنند به طوریکه در طول تاریخ انسان‌های بسیار بزرگی از علما، عرفا و شخصیت‌های علمی، دانشگاهی و مدیران توانمند اجرایی را تربیت کرده که در سطح استانی و ملی و بین‌المللی منشأ خدمات زیادی هستند.

ملانوری شمسی با بیان اینکه استان همدان در زمینه کشاورزی و تولید گردو، انگور، گندم و کشمش یکی از رتبه‌های برتر کشوری را دارا بوده و بخش عمده‌ای از اقتصاد استان متصل به بخش کشاورزی است، گفت: حدود ۶۰ ماده معدنی در کشور شناسایی شده و در همدان نیز با توجه به موقعیت خود ۳۰ ماده معدنی کشف شده است که تعدادی از این معادن فعال و ۱۴۰ معدن غیر فعال هستند.

استاندار همدان گفت: حدود ۱۷۰۰ جاذبه طبیعی و تاریخی در جای جای این استان پراکنده است و موقعیت استان همدان را در زمینه گردشگری بالا می‌برد که از این موارد می‌توان به مجموعه هگمتانه که اخیرا ثبت جهانی شده، غار علیصدر، آرامگاه بوعلی سینا و باباطاهر و صد‌ها اثر دیگر اشاره کرد.

ملانوری شمسی گفت: با توسعه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی می‌توان همدان را به یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگری در کشور تبدیل کرد و به عنوان یکی از بزرگترین محور‌های فرهنگی و اقتصادی منطقه شناخته شود.

برچسب ها: استانداری ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار