شهردار آبیک گفت: با وجود پیگیری‌های به عمل آمده هنوز برخی صنایع آلاینده خود را ملزم به نصب فیلتر نکرده اند.

وزیری نژاد شهردار آبیک در گفت و گوی با برنامه روی خط باشید گفت: بحث آلایندگی‌هایی که در کنار آبیک باعث آلودگی شهر شدند، روی سیستم تنفسی و سلامت و بهداشت مردم تاثیر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: این آلودگی هوا در آبیک علاوه بر سلامتی مردم بر روی رشد درختان و گیاهان شهر هم تاثیر منفی گذاشته است.

شهردار آبیک گفت: اگر برای کارخانه سیمان، مصرف مازوت در نیروگاه شهید رجایی، معادن شمال شهر آبیک و تاثیر آن در آلودگی هوا و بحث دشت الله آباد اگر فکری نشود ممکن است زیرگرد‌ها خود شهر قزوین را هم درگیر کند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های مناسب برای تفریح مردم کم است، گفت: فضای مناسبی برای یک پارک بزرگ ۱۰ هکتاری در نظر گرفته شده است تا در آینده بتواند بخش اعظمی از کمبود فضای سبز این شهر را جبران کند.

شهردار آبیک افزود: در نیمه نخست امسال اولین شهربازی شهر آبیک با رویکرد سرمایه گذاری راه اندازی شد.

وزیری نژاد با اشاره به ساماندهی وانت بار‌ها در یک ضلع شهرگفت: در حال ساماندهی سایر این مجموعه هستیم و دو مجموعه در غرب و شرق شهر نیز پیش بینی شده است.

 شهردار آبیک با اشاره نبود پارکینگ در این شهر اضافه کرد: تا کنون نتوانستیم زمینی برای این موضوع انتخاب کنیم و شهرداری در محدوه مرکزی شهر زمین ندارد و افراد هم تمایلی برای این کار ندارند.

وی گفت: در حال رایزنی هستیم اگر بشود با بسته‌های تشویقی افراد را برای این موضوع ترغیب کنیم.

به گفته وزیری نژاد، پیمان کار آسانسور پل عابرپیاده طالقانی شهر هم انتخاب شده است و با عقد قرار داد آسانسور نصب خواهد شد.

شهردار آبیک افزود: انشعابات اگو شهر از مشهد رسیده و در حال بارگذاری در انبار‌ها است که امسال ۵ کیلومتر در دستور کار قرار دارد و مابقی سال آینده انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.