استاندار همدان گفت: امروز این مقاومت و ایستادگی زمینه‌ساز حرکات بزرگ و نشان دهنده این است که ملت‌های مسلمان با اراده‌های پولادین و محکم و توکل به خدا در مقابل دشمنان ایستاده‌اند.

حمید ملانوری‌شمسی چهارشنبه شب در دومین سالگرد شهید مدافع امنیت شهید «علی نظری» در مسجد جامع ملایر گفت: تحلیل‌گران دنیا با تعجب اعتراف می‌کنند کشوری که اطرافش همه جنگ است، چگونه روی پای خود ایستاده است.

او گفت: شهدا ناظر و حاضر در کنار همه ما بوده و خودشان دعوت کننده ما در این مراسم‌ها هستند و برکت خدمت به شهدا را باید قدر دانست.

استاندار همدان گفت: از صدر اسلام تاکنون فرهنگ ایثار و شهادت ادامه داشته و بیمه مکتب اسلام و مسیر حق است و امروز می‌بینیم بعد از گذشت سال‌ها از دوران دفاع مقدس، با تفحص پیکر‌های معطر شهدا همچنان ارادت مردم به شهدا روز به روز بیشتر می‌شود.
ملانوری با اشاره به اینکه مردم ایران همچنان پای آرمان‌های خود ایستاده و از اول انقلاب تا به امروز انقلاب را رها نکردند و در برابر همه مشکلات ایستادند، گفت: بعد از عملیات وعده صادق ۲ و شایعات روانی دشمن، در روز جمعه تاریخی و نماز جمعه تهران، رهبر فرزانه انقلاب با اقتدار و استوار در این نماز جمعه شرکت کردند و مردم نیز همچون سیل خروشان آمدند.
او گفت: یکی از بزرگترین ویژگی‌های شهدا این بود که میدان جهاد را میدان عبودیت خدا می‌دانستند و با دعا، توسل، ذکر و گریه‌های شبانه در مسیر حق عبادت می‌کردند و از خدا یاری می‌خواستند.

استاندار همدان رضایت‌مندی از تقدیر الهی و پیشی گرفتن در جهاد و شهادت را از دیگر ویژگی‌های شهدا دانست و گفت: امروز جبهه مقاومت در تقابل با یک رژیم سفاک، کودک‌کش و وحشی نیست، بلکه به معنای واقعی تقابل حریت، آزادگی و تمامیت الهی بودن در برابر یک ظلم است.

ملانوری قدرت و ابهت ایران را نشات گرفته از خون شهدا و رهبری مدبرانه امامین انقلاب و ایستادگی مردم ایران دانست و افزود: امروز در پاسخ به همه تحلیل‌های دشمن و تحلیل‌گران جهان، با صلابت اعلام می‌کنیم که ایران بزرگترین حریف رژیم صهیونیستی است و به فرموده امام راحل؛ آمریکا و اسرائیل هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

او گفت: رژیم صهیونیستی باید بداند که امروز به برکت خون شهدا یکی از قدرتمندترین کشور‌های منطقه هستیم و حتی در تصمیم گیری‌های منطقه نظر ایران تعیین کننده است و هیچ تصمیمی بدون مداخله ایران به نتیجه نمی‌رسد.

استاندار همدان گفت: میدان جهاد امروز میدان جهاد اقتصادی است و طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی به عنوان نسخه شفابخش در درمان‌های اقتصادی کشور است و چکیده آن، مردمی شدن اقتصاد است.

ملانوری با اشاره به اینکه امروز در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رنج می‌بریم و دغدغه ازدواج، فرزندآوری و جوانی جمعیت داریم، افزود: ما دارای فرهنگی غنی هستیم و باید علت‌ها را پیدا کنیم.
در این مراسم از مستند «مجاهد گمنام» روایتی از کودکی تا شهادت شهید نظری با حضور استاندار همدان رونمایی شد.
سرگرد پاسدار «علی نظری» از نیرو‌های سپاه ناحیه ملایر شامگاه چهارشنبه چهارم آبان سال ۱۴۰۱ در جریان تلاش برای تامین نظم و امنیت جامعه به ضرب گلوله اغتشاشگران به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار