واحد‌های خبازی که سهمیه آرد آن‌ها بالاتر از روزانه ۸ کیسه می‌باشد ملزم به تجهیز موتور برق و سوخت دوم شدند.

عباسعلی وفائی نژاد دبیر کارگروه گندم آرد و نان و مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت: با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و احتمال نوسانات برقی و ناترازی گاز، کارگروه گندم آرد و نان استان مقرر کرد به منظور پیشگیری از اخلال در خدمات رسانی نانوایی‌ها به مردم در زمان وقوع بحران، تعداد ۱۲۱۰ نانوایی با سهمیه بالای ۸ کیسه در روز که تقریبا نیمی از مصرف آرد و پخت نان را در استان به عهده دارند، مجهز به موتور برق و سوخت جایگزین گاز مانند گازوئیل یا گاز مایع گردند.

او با تاکید بر اینکه همه نانوایان می‌بایست آمادگی لازم برای مواجهه با هرگونه نارسائی در شرایط خاص را داشته باشند، افزود: همه واحد‌های خبازی استان مازندران به منظور ارائه خدمات مناسب به شهروندان در زمان قطع گاز و برق می‌بایست آمادگی لازم را از طریق تجهیز نانوایی و استفاده از سوخت جایگزین داشته باشند.

دبیر کارگروه گندم آرد و نان استان همچنین با تاکید بر اینکه مسئولیت پیگیری این مصوبه به عهده فرمانداران و اعضای کارگروه آرد و نان هر شهرستان و اتحادیه‌های صنفی مربوطه می‌باشد، گفت: چنانچه هر واحد خبازی در موعد مقرر موفق به اجرای این مصوبه نگردد، کارگروه آرد و نان شهرستان مجاز به کسر سهمیه آن و انتقال سهمیه به واحد‌های متقاضی با رعایت الزامات مربوطه می‌باشد.

وفائی نژاد با بیان اینکه ضرورت اجرای طرح برای واحد‌های مشمول الزامی است، افزود: هماهنگی‌های لازم به منظور حمایت از این واحد‌ها و اخذ تسهیلات بانکی در حال پیگیری می‌باشد.

او گفت: مقرر شد مدیریت امور شعب بانک سپه با شرایطی که تعیین می‌گردد، نسبت به تامین منابع مالی مورد نیاز تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات با بهره پایین و مدت بازپرداخت بلند مدت برای هر یک از واحد‌های خبازی مشمول اجرای طرح دوگانه سوز نمودن نانوایی‌ها اقدام نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.