دادگستری فاریاب پروانه کسب سه قصاب را باطل واین مجرمین مادام العمر از کار در حرفه قصابی منع شدند.

رییس دادگستری شهرستان فاریاب از صدور احکام اعضای باند بزرگ سرقت احشام در شهرستان فاریاب خبر داد و گفت: ۷ نفر از محکومین این باند به تحمل ۴۵ ماه حبس تعزیری و رد مال به شکات پرونده و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری محکوم شده اند.

ایمان محمدی افزود: پس از دریافت گزارش و شکایت ۳۵ دامدار مبنی بر سرقت احشام آنها این مهم در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی بیان کرد: پس از انجام کاری اطلاعاتی، متهمین شناسایی و یکی از بزرگترین باند‌های سرقت جنوب استان که متشکل از مجرمین سابقه‌دار در جرم سرقت بودند متلاشی شد. 

وی با بیان اینکه ارزش احشام سرقت شده بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال می‌باشد بیان کرد: این باند به صورت حرفه‌ای اقدام به سرقت شبانه تعداد قابل توجهی از احشام کرده بودند که باعث ایجاد نارضایتی عمومی شده بود.

رییس حوزه قضایی شهرستان فاریاب گفت:مجازات قانونی برای متهمین در نظر گرفته شده است، 

 وی اعلام کرد: باتوجه به اینکه ۳ نفر از اعضای این باند در حرفه قصابی در جنوب استان مشغول به کار بوده اند وشیوه کار آنها به اینگونه بوده است که دام‌های سرقتی را به عنوان مالخر تحویل می‌گرفتند ودر قصابی بفروش می‌رساندند لذا با دستور قضایی پروانه کسب قصابی آنان ابطال شد و مادام العمر از کار در حرفه قصابی منع شدند و به عنوان مجازات تکمیلی این سه نفر قصاب ملزم به فراگیری حرفه و شغل جدید تحت نظارت سازمان فنی و حرفه‌ای شده اند تا پس از تحمل مجازات در حرفه‌ای دیگر مشغول به کار شوند.

این مقام قضایی گفت: در راستای سیاست اصلاح و بازپروری مجرمین احدی از متهمین این باند که هنوز به سن قانونی نرسیده بود علاوه بر مجازات‌های فوق محکوم به مهارت آموزی یک حرفه  و اشتغال به آن شدند. 

محمدی تاکید کرد:برخورد دستگاه قضاء با مخلان نظم و امنیت عمومی جامعه را سخت و عبرت آموز و بدون اغماض خواهد بود.

برچسب ها: قصابی ، مهارت آموزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار