رییس اداره جهاد کشاورزی کنگاور گفت: چهار مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی این شهرستان پس از هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی به مساحت ۲ هزار مترمربع طبق قانون حفظ کاربری قلع و قمع شد.

محمد خزایی رییس اداره جهاد کشاورزی کنگاور اظهار کرد: این ساخت و ساز‌ها در روستا‌های "قره گزلو سفلی"، "نهر الدوله" و "اکبر آباد" با دستور مقام قضایی و در قالب احکام قطعی و تبصره ۲ ماده ۱۰ قلع و قمع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کنگاور افزود: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات مدرن بهره وری زمین‌های کشاورزی را افزایش داد و در جهت حفاظت از آن و جلوگیری از ساخت و ساز و ویلاسازی که تخریب این اراضی را در پی دارد از امکانات لازم استفاده شود.

خزایی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تغییر کاربری در زمین‌های کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سودجویی ‏برخی افراد و تخریب زمین‌های کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است جلوگیری شود. ‏

وی یادآورشد: در شهرستان کنگاور رصد دقیق و هوشمند در خصوص هرگونه اقدام به تغییر کاربری انجام می‌شود و با اقدامات و برنامه‌هایی که منجر به آسیب به زمین‌های کشاورزی شود برخورد قانونی به دنبال دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.