رییس کل دادگستری البرز از آزادی۲۷ زندانی جرایم غیرعمد با پرداخت ۳۴ میلیارد ریال و با کمک یک خانواده نیکوکار در این استان خبر داد.

هیرکندی گفت: امروز با کمک یک خانواده نیکوکار البرزی و تلاش‌های انجام شده در دادگستری کل استان، اداره کل زندان‌ها و ستاد دیه استان البرز، ۲۷ زندانی جرایم غیرعمد طی مراسمی در ندامتگاه مرکزی کرج آزاد شدند.

او افزود: در پی مراجعه خانواده‌ای نیکوکار مبنی بر اینکه قصد دارند هزینه مراسم سالگرد پدر مرحوم خود به مبلغ ۲۱ میلیارد ریال را برای آزادی زندانیان اختصاص دهند موضوع به لحاظ نیت خاص این خانواده در دستور کار معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان البرز قرار گرفت و با همکاری ستاد دیه استان فهرست ۲۷ نفر از محکومان مالی جهت بررسی تهیه شد.
رییس کل دادگستری البرز گفت: مجموع بدهی این افراد بیش از ۷۸۰ میلیارد ریال بود که بخش عمده ۶۹۰ میلیارد ریال با صدور احکام اعسار توسط دادگاه‌های استان البرز، بخشی دیگر شامل گذشت محکوم لهم و تامین نقدینگی توسط خانواده زندانیان به میزان ۱۵ میلیارد ریال ، معرفی جهت دریافت تسهیلات به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال تامین شد و این افراد با پرداخت ۳۴ میلیارد ریال آزاد شدند.

فاضلی هریکندی با تاکید بر اینکه از کل مبلغ ۳۴ میلیارد ریال ، مبلغ ۲۱ میلیارد ریال توسط خانواده مرحوم محمدی و مابقی توسط ستاد دیه استان تامین شد، خاطرنشان کرد: مجموع آزادی زندانیان توسط این خانواده نیکوکار ۱۹ نفر بود.

او با بیان اینکه اقدام انجام شده یک گام مهم و قابل تقدیر در مسیر فرهنگ ازی کمک به آزادی زندانیان است متذکر شد: اختصاص هزینه مراسم یادبود بابت آزادی زندانیان و فرهنگ سازی آن یک اقدام حسنه است که باید با همکاری رسانه‌ها و مردم گسترش یابد.

رییس کل دادگستری استان البرز با بیان پیگیری مستمر آزادی محکومان مالی واجد شرایط از سوی دادگستری کل استان البرز با کمک خیرین و ستاد دیه استان یادآور شد: یکی از این محکومان که امروز آزاد شد از سال ۱۳۹۹ بابت سه فقره محکومیت در مجموع به مبلغ ۱۶ میلیارد ریال در زندان بود که با توجه به حکم اعسار، گذشت محکوم له و سایر مساعدت‌ها با پرداخت ۲ میلیارد ریال آزاد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار