داده‌های آماری نشان می‌دهد که بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد ثبات نسبی بود. 

شرایط پیچیده جهانی باعث شده بازار انرژی نتواند به درستی در برابر اتفاقات رخ داده واکنش نشان دهد. از طرفی، شرایط خاورمیانه که مشخص نیست شاهد گسترش منازعه خواهد بود و یا طرفین منازعه به توافق صلح دست خواهند یافت و از طرف دیگر، گزارش‌ها درباره اعزام نظامیان کره شمالی برای کمک به روسیه در جنگ و انتخابات پیش روی آمریکا، همگی بازار طلای سیاه را تحت تاثیر قرار داده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار جهانی شاهد ثبات نسبی بود. 

بر این اساس، نفت برنت دریای شمال با ۲۹ سنت افزایش، ۷۵ دلار و ۲۵ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۳۳ سنت افزایش، به ۷۱ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. 

گفتنی است که برای نخستین بار آمریکا روز چهارشنبه اعزام ۳ هزار سرباز کره شمالی به روسیه به منظور حضور در جنگ اوکراین را تایید کرد که این مسئله به معنای تشدید تنش‌ها میان غرب و مسکو خواهد بود. 

از سوی دیگر، حزب‌الله و رژیم صهیونیستی اقدام به تبادل آتش سنگین کرده‌اند و هیچ روزنه امیدی برای کاهش سطح تنش‌های فعلی در منطقه دیده نمی‌شود. در عین حال، این مسئله را باید در نظر داشت که صهیونیست‌ها در حال تهدید برای پاسخ به حمله ایران هستند که می‌تواند واکنش شدید بازار را در پی داشته باشد. 

مترجم: ابوالفضل هاشمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار