معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان: روزانه ۲۰۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود که نیمی از آن به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

 
 

اخوان گفت: در مهر امسال دو میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه در مرغداری‌های استان در حال پرورش است که نسبت به شهریور ماه امسال ۴۰ درصد و نسبت به مهر ماه پارسال ۳۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.
او با اشاره به اینکه تولید گوشت مرغ در شش ماه اول امسال نسبت به سال قبل همین زمان ۴۶ درصد افزایش داشته است افزود: اکنون روزانه ۲۰۰ تن گوشت مرغ در استان تولید می‌شود که نیمی از آن در استان و نیمی دیگر به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه در زمینه تخم مرغ هم با فعالیت ۷۶ واحد مرغداری، تولید تخم مرغ مازاد نیاز استان است گفت: در این واحد‌ها روزانه ۱۸۵ تن تخم مرغ تولید می‌شود که ۳۰ درصد آن در استان مصرف و مابقی به سایر استان‌ها و حتی به خراج از کشور صادر می‌شود.
نظری در زمینه تولید گوشت قرمز هم با اشاره به فعالیت ۷۰ درصد واحد‌های تولید گوشت قرمز در استان گفت: تولید گوشت قرمز در استان ۱۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته است.
او ادامه داد: سال قبل در مجموع ۵۱ هزار تن گوشت قرمز در استان تولید و روانه بازار شد.

برچسب ها: مرغ ، تولید مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.