مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: این استان بیش از سایر استان‌های کشور درگیر پیامدهای منفی تغییر اقلیم است.

محمدرضا علیمرادی اظهار کرد: تغییر اقلیم در جنوب شرق کشور و سیستان و بلوچستان طیف گسترده‌ای از پیامدهای منفی تغییر اقلیم و مخاطرات محیطی را به دنبال داشته به طوریکه در فصل تابستان همزمان در شمال استان دچار مخاطرات محیطی از نوع امواج شدید و طولانی گرمایی و همچنین گرد و غبار ناشی از خشکی بستر تالاب بین المللی هامون و در جنوب استان شاهد بارش‌های فرانرمال مونسون و سیلاب شدید هستیم.

وی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست با توجه به اهمیت موضوع تغییرات اقلیمی و تأثیرگذاری در زندگی ساکنان سیستان و بلوچستان در موضوعات سازگاری با تغییر اقلیم و مباحث آموزشی، به عنوان پرچمدار تغییر اقلیم معرفی شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای کاهش اثرات تغییر اقلیم، اقدام به اجرای طرح‌های سازگاری با تغییر اقلیم از جمله اجرای روش‌های دانش بنیان افزایش راندمان مصرف آب، لایروبی مسیرهای ورود سیلاب و هدایت روان آب‌ها به هامونک‌ها و کانون‌های گرد و غبار کرده است.

وی؛ ایجاد تله‌های رسوب‌گیر در مسیر سیلاب، استفاده از انرژی‌های نو، اجرای طرح پایلوت مالچ سنگریزه‌ای، طرح‌های قرق حفاظت و مدیریت چرا و برگزاری دوره‌های آموزشی را از دیگر اقدامات اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان در راستای کاهش اثرات تغییر اقلیم در استان عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار