مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که از حملات به صلح‌بانان سازمان ملل آگاه است و این را اقدامی «غیرقابل قبول» می‌داند.  

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به حملات صهیونیست‌ها علیه یونیفل گفت: «ما می‌دانیم چه کسی به یونیفل حمله می‌کند. من ویدئو‌های اخیر را دیده‌ام و در آن مشخص است ارتش (رژیم) اسرائیل به یونیفیل حمله می‌کند و این کاملا غیرقابل قبول است».  

به گزارش الجزیره، بورل خواستار حمایت قوی‌تر بین‌المللی از صلح‌بانان سازمان ملل و ارتش لبنان شد و گفت: زمانی که آتش‌بس برقرار شود، ارتش لبنان باید در جنوب این کشور مستقر شود.  

گفتنی است؛ سازمان ملل این هفته اعلام کرد که نیرو‌های صهیونیست «عمدا» برج مراقبت و حصار اطراف منطقه مسکونی «مروهین» در جنوب لبنان را تخریب کرده‌اند.

یونیفل می‌گوید که حمله به مکان‌های متعلق به سازمان ملل و آسیب به دارایی‌های آن نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت است. «آرولدو لازارو» رئیس نیرو‌های حافظ صلح سازمان ملل در لبنان می‌گوید که تیم‌های این سازمان «علی‌رغم چالش‌ها و فشار‌های عظیم» در تمام مواضع در جنوب لبنان باقی خواهند ماند.

یونیفل متشکل از ۱۰ هزار نیروی حافظ صلح از بیش از ۵۰ کشور از جمله اندونزی، هند و ایرلند است. تا کنون بیش از ۱۶ کشور اتحادیه اروپا که سربازان خود را به این ماموریت فرستاده‌اند، خواستار تجدیدنظر در قوانین تعامل در لبنان شدند و گفتند که قوانین باید در پرتو حملات اخیر مؤثرتر باشد.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار