در آستانه سالروز رحلت امامزاده موسی مبرقع (ع) آیین غبار روبی حرم مطهر این امامزاده عظیم الشان برگزار شد.

 عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم غبار روبی حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع (ع) با اشاره به آموزه‌های اسلامی و برنامه‌های دین مبین اسلام برای پیمودن راه درست گفت: دین اسلام برنامه‌های خود را بر دو چیز استوار دانسته که اولین آن علم و دانش است و در توصیه‌های اسلامی، یادگیری و علم و برهان جایگاه بالایی دارد که شاید در هیچ دین و مذهبی به این اندازه تاکید و سفارش نشده باشد.
 
آیت الله مهدی شب زنده دار افزود: دومین چیزی که دین اسلام برای پیروان خود تاکید کرده، مسائل عاطفی و اهتمام به ارتباط عاطفی است که اگر انسان به این دو مسئله توصیه شده در اسلام توجه لازم را داشته باشد، می‌تواند با اعتقاد و ایمان کامل به راه و هدف، مسیر خود را با استواری و موفقیت به پیش برد.
 
همچنین مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم نیز در این مراسم با اشاره به وجود حرم امامزادگان مختلف در امامزاده مبرقع علیه السلام افزود: دفن شخصیت‌های مختلف فرهنگی و دینی در امامزاده مبرقع علیه السلام زمینه خوبی را برای فعالیت‌های مختلف فرهنگی فراهم کرده است. 
 
حجت‌الاسلام عباس اسکندری افزود: در این امامزاده فعالیت‌های مختلف فرهنگی و مراسم‌های مذهبی متعدد و مختلفی انجام می‌گیرد که از همه برگزار کنندگان این مراسم‌ها تقدیر و تشکر می‌کنیم.
 
 امامزاده موسی مبرقع (ع) در ۲۲ ربیع‌الثانی سال ۲۹۶ هجری در قم رحلت کرد. در محله چهل اختران به خاک سپرده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار