بیش از ٩۵ درصد عشایر استان اصفهان به مناطق قشلاقی کوچ کردند.

مدیرکل امور عشایر اصفهان گفت: عشایر استان بر اساس تقویم کوچ و مطابق با نظر اداره کل منابع طبیعی به مناطق قشلاقی رفتند تا به این طریق وضعیت مراتع بهتر حفظ شود. 


مختار اسفندیاری با اشاره به اینکه  کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر و خوزستان از استان‌های مقصد عشایر استان اصفهان در فصل کوچ بهاره است افزود: بیش از ٩۵ درصد عشایر این استان به مناطق قشلاقی کوچ کردند و بقیه نیز در روز‌های پیش رو رهسپار نواحی گرمسیر خواهند شد.


وی ادامه داد: آبرسانی، سوخت‌رسانی و توزیع آرد و علوفه در مسیر کوچ برای عشایر در دستور کار قرار گرفته تا حضور آنان در مناطق قشلاقی با شرایط بهتری باشد.


اسفندیاری ادامه داد: با توجه به اینکه وضعیت مراتع از لحاظ پوشش گیاهی چندان مناسب نیست، باید توزیع علوفه برای استفاده دام عشایر تا پایان سال ادامه یابد.


وی گفت: تیغ‌زنی جاده‌های روستایی عشایری و بازگشایی مسیر‌های مسدوده شده در ماه‌های گذشته برای تسهیل تردد آنها اجرا شد.


جمعیت عشایر استان اصفهان بیش از ۶۰ هزار نفر برآورد می‌شود، عشایر ایل بختیاری با آغاز فصل گرم سال از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در در شرق اصفهان سکونت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.