مجری طرح گندم کشور گفت: امسال از واردات گندم به کشور بی‌نیاز شدیم.

سهرابی در مراسم شکرگزاری و جشن رکوردشکنی گندم استان مرکزی با اشاره به اینکه هدف گذاری خودکفایی ۱۰۵ درصدی در تولید گندم کارویژه اصلی برنامه هفتم توسعه کشور است، گفت: نقش گندم در امنیت غذایی جهانی ۲۰ درصد و در کشور ما ۴۰ درصد است که این نشان از اهمیت تولید این کالای راهبردی است.

او ادامه داد: در یک سال اخیر ۱۱ میلیون و ۹۹۹ هزار تن گندم از کشاورزان کشور به ارزش ۲۱۱ هزار میلیارد تومان خریداری شده و تاکنون ۱۸۶ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی هم در این مراسم گفت: بحران آب در کشور جدی است و هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز مزارع کشور به سامانه‌های آبیاری نوین اعتبار صرف شده است.

استاندارمرکزی هم از افزایش ۷۵ درصدی تولید گندم نسبت به سال گذشته در در استان خبر داد و گفت: با وجود کمبود آب و خشکسالی‌ها تولید گندم استان نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است.

مخلص الائمه افزود: استقبال خوب مردم استان و فعالیت ۹۰ نانوایی، استان مرکزی را در تولید نان کامل هم در کشور پیشتاز کرد.

تنی چند از نمایندگان استان مرکزی هم در این مراسم بر اهمیت بخش کشاورزی، وجود موانع متعدد بر سر راه و استفاده بیشتر از تسهیلات بانکی برای کشاورزان، اصلاح الگوی کشت و پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان تأکید کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در حاشیه این آیین گفت: کشاورزان استان در سال زراعی گذشته با تولید ۵۰۰ هزار تن گندم حد نصاب جدید ثبت کردند.

صفری افزود: ۴۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده و گندمکاران شهرستان‌های شازند، ساوه و فراهان بیشترین تولید در این محصول را داشتند.

در پایان این مراسم از کشاورزان نمونه گندمکار و فعالان عرصه گندم و سیلوداران نمونه استان قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.