سفیر کشور بنگلادش در سفر به استان مرکزی و بازدید از چند شهرستان این استان در نشست فعالان اقتصادی استان شرکت کرد.

سفیر جمهوری بنگلادش   آشنایی با ظرفیت‌های اقتصادی استان مرکزی و معرفی کشور بنگلادش را از اهداف سفر به استان عنوان کرد.
منجور الکریم خان چادری با اشاره ظرفیت صادرات کالا‌های استان به کشور بنگلادش گفت: قطعا کالا‌های بسیار زیادی در استان مرکزی وجود دارد که می‌تواند به کشور بنگلادش صادر شود و نه تنها در حوزه صنعت بلکه در حوزه معادن و کشاورزی هم ظرفیت‌های خوبی در استان مرکزی وجود دارد و محصولاتی، چون محصولات پتروشیمی، انواع سنگ‌ها و آهن آلات می‌توانند از استان مرکزی به بنگلادش صادر شود.
خانم جولیا معین رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش هم با اشاره به اینکه کشور بنگلادش از نظر رشد اقتصادی بین ۱۰ کشور دنیا قرار دارد، گفت: این کشور در جذب سرمایه‌های خارجی موفق بوده است.
مخلص الائمه استاندار مرکزی هم با اشاره به اینکه این استان آمادگی لازم برای همکاری مشترک با کشور بنگلادش را دارد، گفت: امید است سفر گروه دیپلماتیک بنگلادش به استان موجب تقویت روابط اقتصادی ایران و این کشور شود.
رئیس اتاق بازرگانی اراک هم معرفی استان مرکزی به کشور بنگلادش و بررسی مُراودات تجاری بین استان و این کشور را از اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد.
وسعت جغرافیایی کشور بنگلادش یک دهم ایران است، اما از نظر جمعیت دو برابر ما یعنی ۱۷۰ میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۳
بنگلادش حتما پولش ارزش داره مثل پول ایران خاکستر نشده تورم هم ندارند
Seychelles
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۴ آبان ۱۴۰۳
بنگلادش الگوی مناسبی برای مدیران دهاتی استان مرکزی است. با فرمان مدیران دهاتی استان، به زودی کلان ده اراک به یک گوه دانی تبدیل می شود. فعلا اراک یک دهاتی دانی کثیف است.