رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سه مرکز شامل ۲مرکز سراج در سنندج و یک مرکز سراج در کامیاران فعالیت دارد.

شیدا باباحاجیانی به خدمات ارائه شده در این مرکز اشاره و اظهار کرد: خدمات مراقبت مشارکتی در سلامت روانی – اجتماعی شامل: مدیریت موردی و یک به یک مراجعان و بیمارانی است که به صورت مشترک توسط روانپزشک، روانشناس، پزشک عمومی و مددکار و همچنین اعضای تیم سلامت "روانشناس و پزشک عمومی" ویزیت و درمان می‌شوند.

 وی به مراقبت پس از ترخیص بیماران مبتلا به اختلالات شدید روانی اشاره کرد و افزود: از دیگر خدمات ارائه شده در این مراکز می‌توان به ویزیت در منزل، پیگیری تلفنی و آموزش به بیمار، مراجع و خانواده است.

رئیس اداره سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد دانشگاه علوم پزشکی کردستان از خدمات روزانه ارائه شده در این مرکز سخن گفت و افزود: این خدمات شامل مراقبت های تشخیصی، درمانی و آموزشی توسط روانپزشک، روانشناس و پزشک عمومی است.

وی اضافه کرد: خدمات اجتماعی شامل برنامه های فرد محور، خانواده محور و اجتماع محور در راستای تحقق آرمان‌ها و برنامه های مردم پایه و بین بخشی برای ارتقا عوامل محافظت کننده و کاهش خطر سلامت روانی – اجتماعی اجرا می‌شود.

 باباحاجیانی افزود: در مراکز سراج تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سالانه حدود ۸۰۰ ویزیت روانپزشکی، ۲۰۰ ویزیت در منزل، پنج هزار مورد پیگیری تلفنی، ۵۰۰ جلسه روان درمانی و مشاوره، ۱۵۰ جلسه آموزش خانواده و بیمار و ۲۰۰ مورد خدمات مددکاری ارائه می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.