رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین گفت: پدر و مادر دارای اولویت تشرف، می‌توانند فرزندان تحت تکلف خود را پس از ثبت‌نام اولیه به همراه خود به حج عمره ببرند که هزینه فیش برای متولدین سال ۹۰ به بعد رایگان است.

بشیر سلیمی رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین گفت: ثبت‌نام حج عمره همچنان در کاروان‌ها ادامه دارد، اما برای کودکان تبصره جدیدی از ۱۷ شهریورماه صادر شده است.

وی افزود: پدر و مادر دارای اولویت تشرف، صرفاً می‌توانند فرزندان تحت تکلف خود را پس از ثبت‌نام اولیه به همراه خود به حج عمره ببرند؛ این فرزندان باید پس از تاریخ ١٣٩٠/١/١ به دنیا آمده باشند و نیازی نیست برای آنان فیش تهیه کنند.

رئیس سازمان حج و زیارت استان قزوین گفت: پس از اینکه پدر و مادر در سامانه ثبت‌نام کردند، می‌توانند نام فرزند خود را نیز در آن لیست اضافه کنند، اما بر اساس قوانین هواپیمایی، کودکان بالای دو سال باید صندلی جداگانه‌ای در پرواز به آنها تعلق بگیرد.

وی ادامه داد: در موضوع اسکان و بیمه، کودکان بالای دو سال شامل خوراک، اسکان و بیمه می‌شوند، اما کودکان دو تا ۱۲ سال ۲۰ درصد از هزینه کل کم‌تر پرداخت می‌کنند.

این مسئول عنوان کرد: کودکان زیر دو سال نیز تخفیف بیش‌تری شامل حال آنان می‌شود و در واقع مبلغ کم‌تری را پرداخت می‌کنند.

سلیمی تاکید کرد: والدینی که کودکان خود را به سفر حج عمره می‌برند حتماً به پزشک هلال احمر مراجعه کرده و پروتکل‌های بهداشتی اولیه را برای حفظ سلامتی کودک اجرا کنند.

وی بیان کرد: اگر فرزندان متولد قبل از تاریخ ١٣٩٠/١/١ باشند باید برای آنان فیش تهیه شود و می‌توانند از همان فیش‌هایی که امروزه در بازار موجود است و قیمت آن توسط فروشنده و خریدار توافق می‌شود نیز تهیه کنند.

برچسب ها: حج و زیارت ، حج عمره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.