مدیر کل دفتر آموزش دوره اول متوسطه گفت: با کمک شرکت‌های دانش بنیان به ۱۸ هزار معلم کار و فناوری آموزش پایتون ارائه ‌می‌شود .

حمید یزدانی، مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در متوسطه اول ما بحث کد نویسی و برنامه نویسی را آغاز کرده‌ایم. 

وی با بیان این که در برنامه‌نویسی یا کد نویسی از الگوریتمی استفاده می‌شود که دانش‌آموزان بتوانند برای انجام فعالیت‌ها آن را درک کرده و انجام دهند؛ افزود: در دوره متوسطه اول برای آموزش کدنویسی و برنامه نویسی تجهیزات مورد نیاز در مدارس وجود دارد. همچنین برای دانش‌آموزان  پایه هفتم، هشتم و نهم دروسی اختصاص داده شده اند تا دانش‌آموزان با فناوری‌ها آشنا شده و بتوانند برنامه‌های مورد نیاز به برنامه نویسی را نصب کنند.

او با بیان این که مدیران و معلمان نیز باید برنامه نویسی و کد نویسی را آموزش ببیند؛ افزود: در کنار دانش آموزان ضروری است که خانواده‌ها و معلمان نیز این فناوری‌ها را یاد بگیرند. بر همین اساس ما تعدادی رایانه برای آموزش مدیران و معلمان فراهم کرده‌ایم.

یزدانی با بیان این که شرکت‌های دانش بنیان به ۱۸ هزار معلم کار و فناوری پایتون را آموزش می‌دهند؛ تصریح کرد: این دوره آموزشی از نیمه آبان آغاز می‌شود. 

وی افزود: علاوه بر معلمان کار و فناوری، ۱۸ هزار ۵۰۰ معلم مطالعات اجتماعی نیز با همکاری معاونت علمی و فناوری در حوزه بازی سازی آموزش می‌بینند؛ افزود: موضوع تولید و طراحی بازی امروزه بسیار مهم است؛ چرا که دانش آموزان امروزی ( نسل Z) به درس علاقه ندارند و ما باید محتواهای آموزشی را در قالب‌هایی همچون بازی به آن‌ها آموزش دهیم.   

وی با بیان این که یکی از ماموریت‌های مهم، هویت‌یابی است؛ افزود: در تمام بازی‌هایی که طراحی می‌شوند قصد داریم نمادهای ایرانی - اسلامی را به کار ببریم تا دانش آموزان با مصادیق آشنا شوند.

مدیرکل دفتر آموزش دوره اول متوسطه با بیان این که آموزش در قالب‌ گروه‌های شش نفره شامل معلم و پنج دانش آموز است؛ اظهار کرد: در این گروه‌ها معلم به عنوان منتور راه و چاره بازی سازی را به دانش آموزان آموزش می‌دهد. در همین خصوص شعار ما این است که بازی‌ساز طراحی کنیم نه بازیکن.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار