کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: همه می‌دانند آینده منطقه به دست کشور‌های منطقه رقم می‌خورد، نه قدرت‌های مداخله‌گر در منطقه.

حسن بهشتی پور کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره سفرهای عراقچی به کشورهای منطقه گفت: تاثیر این تلاش‌ها آن است که نوعی اتمام حجت با سایر کشور‌ها شود که اگر هرگونه کمکی به رژیم صهیونیستی کنند، چه خاک و یا آسمانشان را در اختیار آن‌ها قرار دهند و یا تبادل اطلاعاتی داشته باشند باید پاسخگو باشند.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: این نکته مهمی است که هم آقای پزشکیان و هم آقای عراقچی با کشور‌هایی که با صهیونیست‌ها قدم بردارند مطرح کرده اند و درباره آن صحبت شده است.

بهشتی پور گفت: تاثیر حداقلی این تلاشها آن است که کشور‌های منطقه را به تفکر وا می‌دارد. برای آن که همه می‌دانند آینده منطقه به دست کشور‌های منطقه است نه قدرت‌های مداخله‌گر در منطقه؛ بنابراین به نفع آنها است که حداقل کاری که می‌توانند انجام دهند بی‌طرف باشند نه این که به کمک یک رژیم جنایتگر و کودک کش بروند.

وی درباره حمله صهیونیست‌ها  به کشورمان گفت:  ایران به دنبال پاسخی است که دقیق و موثر باشد. مسئولان ما نشان دادند که عجله هم نمی‌کنند و به نظر من منطقی‌ترین آن هم همانگونه که رهبری گفتند آن بود که ما نه تعلل و نه عجله می‌کنیم. بالاخره در این چارچوب باید متناسب با امکانات در زمان و مکان مشخصی که طراحی می‌کنیم ضربه را طوری بزنیم که غافلگیرانه و موثر باشد.  

خبرنگار: محمدحسین نیک خوی متین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار