مدیر شبکه المیادین با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن خبرنگاران گفت: اسرائیل مرتکب جنایت می‌شود.

حسن فلحه مدیر شبکه المیادین در تهران در گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن خبرنگاران گفت: اسرائیل مرتکب جنایت می‌شود و می‌داند که این خبرنگارانی که در منطقه حاصبیه حضور دارند کار خبری و حرفه‌ای خود را انجام می‌دهند و در نزدیک‌ترین منطقه حضور دارند تا بتوانند اخبار را دقیق پوشش دهند. اما اسرائیل با این جنایات در پی سانسور جنایات خود است. الان می‌توان گفت که مقاومت اوضاع خود را سامان بخشید و زمام امور را به دست گرفت. مشخص است که نقش رسانه‌ها چقدر موثر است در انتشار حقایق، اما اسرائیل میخواهد بر شکست خود سرپوش بگذارد.

محسن مهدیان مدیر روزنامه همشهری در ادامه بیان کرد: اینها گمان می‌کنند با زدن خبرنگاران می‌توانند باعث عدم انتشار خبر‌ها شوند. مهم این است که رژیم صهیونیستی در یک جنگ شناختی قرار دارد. رژیم صهیونیستی برساخته‌ای دروغین است اینها سه افسانه دروغ دارند اولین آن مرثیه مظلومیت با ادعا‌هایی نظیر هلوکاست است که هرکس خواست به آن نزدیک شود حذف شود دومین افسانه قدرتمندی است که ادعا داشتند توان ما به گونه‌ای است که هیچ کس نمیتواند نزدیک ما شود. بعد از طوفان الاقصی گاردین نوشت که اسرائیل بسیار ضعیف‌تر از تصورما بود.

وی ادامه داد: سومین افسانه هم این بود که اینها به شهروندان خود گفتند که کشوری آرام و پر از صلح را برای شما ایجاد می‌کنیم، اما امروز شاهدیم که بسیاری از شهروندانشان آواره شده‌اند بنابراین اینها می‌خواهند بر این شکست‌های خود سرپوش بگذارند.

حسن فلحه در ادامه موضوع بیان کرد: از زمانی که حماسه طوفان‌الاقصی آغاز شد المیادین به مرز‌ها شتافت و به شکل گسترده عملیات حزب الله را پوشش داد و چندین تیم خبری را به مناطق مرزی فرستاد. المیادین از همان آغاز تیم‌های خود را توزیع کرد و حتی بعد از گسترش درگیری‌ها نیز تیم‌های خبری از میدان خارج نشدند. اشغالگران به خوبی میدانستند که اینها تیم‌های خبری هستند، اما خب نمیخواستند که حقایق منتشر شود.

مدیر شبکه المیادین ادامه داد: آنها می‌خواهند ارتش خود را در رسانه‌ها قدرتمند نشان دهند. مساله دیگر هم این است که وقتی اشغالگران این جنایات را مرتکب می‌شوند به این دلیل است که رسانه‌ها می‌توانند روحیه محور مقاومت را تقویت کنند. اشغالگران در زمینه نبرد زمینی کاملا در باتلاق هستند و تنها پیروزی‌هایشان در نبرد‌های هوایی است و از همین رو نیز این سیاست را ضد خبرنگاران پیش گرفتند.

مهدیان مدیر مسئول روزنامه همشهری بیان کرد: اسرائیل در پی این بود که افکار عمومی را در دست بگیرد. اما امروز شاهدیم که نتانیاهو می‌گوید که ما برای موجودیت خود می‌جنگیم یعنی در یک حداقل‌هایی متوقف شدند. امروز مساله رسانه ارتقا یافته است و فرمانده‌های جنگی ما با اقدام رسانه‌ای کاری کرده‌اند که جنایات را به تصویر کشیده‌اند. امروز شاهدید که در مجامع مختلف رشد و بلوغ عقلی ایجاد شده است و شاهدیم که در دانشگاه هاروارد سفیر اسرائیل هو می‌شود و پرچم فلسطین بالا می‌رود. اینها از جهتی به دلیل رشد و زحمت جامعه رسانه‌ای است.

فلحه در ادامه با اشاره به پیام‌های نتانیاهو خطاب به ملت‌های مختلف گفت: او یک جنایتکار دروغگو است. کسی این جنایاتی که او تاکنون مرتکب شده است تا امروز مرتکب نشده است. رسانه‌های اسرائیل جلوی هرگونه انتشار را می‌گیرند و سانسور می‌کنند، زیرا نمی‌خواهند حقایق منتشر شود. اما به هرحال بخشی از حقایق درز کرده است. ارتش رژیم صهیونی جلوی فعالیت رسانه‌ها را می‌گیرد، زیرا فریب کار هستند.

مهدیان افزود: اینها تمام تلاش خود را کردند تا اخبار منتشر نشود همانگونه که بعد از عملیات وعده صادق بایکوت خبری را در دستورکار قرار دادند. امروز شاهدید که وقتی حرف از مقاومت میزنید مطالب شما را حذف می‌کنند. با همه این تفاسیر، اما رشد آگاهی‌ها باعث شده است تا بسیاری از سیاست‌ها تغییر کند. میدان میدان حماسه و خون است و قابل سانسور نیست.  

فلحه نیز بیان کرد: اگر مجامع واقعی حقوق بشر وجود داشت این سکوت وحشتناک را در جهان شاهد نبودیم. این سکوت باعث افزایش جنایات رژیم صهیونی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار