سفارت افغانستان در عشق‌آباد ترکمنستان خبر داد که سرپرست این سفارت در نمایشگاه و کنفرانس بین المللی نفت و گاز آن کشور اشتراک کرده است.

دفتر مطبوعاتی سفارت افغانستان در ترکمنستان در خبرنامه‌ی نوشته است که فضل محمد صابر، سفیر افغانستان افغانستان در ترکمنستان بنابر دعوت رسمی وزارت امور خارجه طالبان در مراسم افتتاحیه رسمی نمایشگاه و كنفرانس بين‌المللی نفت و گاز تركمنستان «۲۰۲۴ OGT» اشتراک کرد.

فضل محمد صابر طی این نمایشگاه و كنفرانس با باتر آمانوف، معاون رییس جمهور ترکمنستان در امور نفت و گاز دیدار کرده است.

طی مراسم افتتاحیه این نمایشگاه و کنفرانس، سردار بردی محمداف، رییس جمهور ترکمنستان در پیام خود که از سوی باتر آمانوف، معاون وی در امور نفت و گاز بیان شد، بر اهمیت افتتاح و تهداب گذاری پروژه‌های بزرگ مشترک با افغانستان شامل پروژه پایپ لاین گاز «تاپی» تاکید کرد و این پروژه‌های مشترک زیربنایی را عامل مهم حمایت و پشتیبانی از امنیت انرژی منطقوی، ارتقای رفاه مردم کشورهای همسایه و کشورهای منطقه و ایجاد و شکل گیری یک محیط اقتصادی پایدار عنوان کرد و بار دیگر آمادگی کشورش جهت ادامه اجرای چنین پروژه‌ها را اعلام کرد.

هم‌چنان باتر آمانوف، معاون رئیس جمهور ترکمنستان در امور نفت و گاز و دمیتری شلاپاجنگو، رییس نمایندگی سازمان ملل متحد در ترکمنستان نیز بر اهمیت منطقوی و جهانی اجرای پروژه‌های مشترک زیربنای ترکمنستان و افغانستان شامل پروژه تاپی تاکید کردند.

براساس خبرنامه؛ این ۲۹ مین نمایشگاه و کنفرانس نفت و گاز ترکمنستان است که در آن بیش از ۲۰۰ شرکت ممالک خارجی و سازمان‌های بین المللی همچو شرکت‌های نفتی و صنعتی حضور دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.