با خبری که روز گذشته از حمله رژیم‌صهیونیستی به محل اقامت خبرنگاران انتشار یافت، این مسأله روشن شد که رژیم جعلی، ابایی از ساکت‌کردن صدای حقیقت و جنایت علیه آگاهی ندارد.

تشت رسوایی شعار حقوق‌بشر غرب دیگر مدت‌هاست از بام افتاده و حالا کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که پشت این شعار پوشالی ایستاده باشد و از آن حمایت کند.

اگر تا پیش از این غرب، در کلام خود داعیه‌دار حقوق بشر بود، این روز‌ها باید پرسید چرا سکوت اختیار کرده و در مقابل کشتار مستقیم خبرنگاران و راویان حقیقت در غزه، صدا از کسی در نمی‌آید. درحالی‌که شمار شهدای خبرنگار در غزه از ۱۸۰ گذر کرده، دیگر برای بسیاری مشخص شده که این خبرنگاران نه از سر حادثه، که به شکل مستقیم در معرض حمله قرار گرفته‌اند. تشت رسوایی شعار حقوق‌بشر غرب دیگر مدت‌هاست از بام افتاده وحالا کمترکسی رامی‌توان پیداکرد که پشت این شعار پوشالی ایستاده باشد و از آن حمایت کند.

 اگر تا پیش از این غرب، در کلام خود داعیه‌دارحقوق بشر بود، این روز‌ها باید پرسید چرا سکوت اختیار کرده و در مقابل کشتارمستقیم خبرنگاران و راویان حقیقت درغزه، صدا ازکسی درنمی‌آید. درحالی‌که شمار شهدای خبرنگار درغزه از۱۸۰گذر کرده، دیگر برای بسیاری مشخص شده که این خبرنگاران نه از سر حادثه، که به شکل مستقیم در معرض حمله قرار گرفته‌اند.

پیش از این، تصویر خبرنگاران زیادی در حین گزارش مخابره شد که هدف شلیک مستقیم قرار گرفتند. حالا با خبری که روز گذشته از حمله رژیم‌صهیونیستی به محل اقامت خبرنگاران انتشار یافت، این مسأله روشن شدکه رژیم جعلی، ابایی از ساکت‌کردن صدای حقیقت و جنایت علیه آگاهی ندارد. حتی درماه‌های اخیروبعد از بازپخش مجموعه «عملیات اقتدار»، بسیاری از شهید‌شدن بازیگران این مجموعه گفته بودند. بر همین اساس است که باید گفت رسانه و مفهوم آن، برای رژیم‌صهیونیستی، چیز دیگری است. در جدیدترین جنایت صهیونیست‌ها علیه اهالی رسانه که برای رساندن صدای حقیقت در مراکز بحران حضور دارند، روز گذشته اشغالگران‌صهیونیست به محل اقامت‌خبرنگاران درمنطقه «حاصیبا» درجنوب‌لبنان‌حمله‌کردند.

درنتیجه این هدف‌قرار‌دادن، تعدادی ازخبرنگاران، عکاسان وتکنسین‌هاشهیدوزخمی شدند. رسانه‌های لبنانی گزارش دادندکه حمله صهیونیست‌ها مستقیما هتلی را هدف قرار داد که اهالی رسانه درآن اقامت داشتند. رئیس رسانه‌ملی در‌پی این حمله پیامی را منتشر کرد. سخنگوی وزارت امورخارجه هم گفت که رژیم صهیونیستی تنها دریک سال گذشته ۱۸۰خبرنگار و اصحاب رسانه را کشته است. 

سه خبرنگار دیگر در لبنان شهید شدند 

دفاع مدنی لبنان بامداد روز جمعه از شهادت سه خبرنگار در حمله رژیم صهیونیستی به شهرک حاصیبا خبر داد. شبکه رسانه‌ای المیادین بیان کرد «غسان نجار» از عکاسان المیادین شهید شده و مهندس پخش شبکه هم با نام «محمد رضا» در این تجاوز به شهادت رسیده است. شبکه المنار لبنان نیز از شهادت «وسام قاسم» تصویربردار این شبکه در حمله صهیونیست‌ها به محل اقامت روزنامه‌نگاران در حاصیبا خبر داد. غسان بن جدو، رئیس هیأت مدیره شبکه المیادین اشغالگران را مسئول کامل این جنایت جنگی دانست که در آن کادر خبرنگاران از جمله تیم المیادین هدف قرار گرفتند. 

شهادت راویان حقیقت به‌دست صهیونیست‌ها

 در پی واکنش مقامات به این جنایت اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه دولت هم در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس این جنایت را محکوم کرد و نوشت: نمونه دیگری از جنایت جنگی وحشیانه اسرائیل، هدف قرار‌دادن عمدی محل اقامت خبرنگاران در جنوب شرق لبنان، در بامداد جمعه که منجر‌به شهادت «غسان نجار» و «وسام قاسم» تصویربردار، و «محمد رضا» تکنیسین پخش، از دو شبکه المیادین و المنار، شد. این جنایت به شدیدترین وجه محکوم می‌شود. وی افزود: رژیم اسرائیل تنهادریک‌سال‌گذشته۱۸۰خبرنگارواصحاب رسانه‌راکشته است. سخنگوی وزارت خارجه تاکیدکرد: روزنامه‌نگاران و اصحاب رسانه تحت حمایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه هستند. طبق کنوانسیون‌های ژنو ۱۹۴۹، به‌ویژه کنوانسیون سوم ژنو، و پروتکل‌های الحاقی ۱۹۷۷، به‌ویژه ماده ۷۹ پروتکل الحاقی اول در مورد حمایت از خبرنگارانی که در مأموریت‌های حرفه‌ای خطرناک در مناطق درگیری مسلحانه مشغول‌به‌کار هستند، خبرنگاران و تجهیزات آنها به‌عنوان اشخاص و اشیای غیرنظامی مصونیت دارند. 

تلألوی ابدی رسانه‌های مقاومت

پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی با صدور پیامی جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی وشهادت سه نفر ازهمکاران رسانه‌ای شبکه‌های المیادین و المنار را محکوم کرد. در این پیام آمده است: حمله ددمنشانه و هدفمند دشمن زبون صهیونی به خبرنگاران در جنوب لبنان و شهادت سه همکار عزیز رسانه‌ای را تبریک و تسلیت می‌گویم. این رخداد بار دیگر نشان داد رسانه‌های جریان مقاومت با قرار‌گرفتن در نقطه درست تاریخ، ضمن روایت ایستادگی دلیرانه مجاهدان فی‌سبیل‌ا... چنان عامل رسوایی جانیان صهیونی و حامیان غربی‌شان شده‌اند که دشمنان آنها را هدف قرارمی‌دهند تا صدای حقیقت وتصویر واقعیت آنچه در لبنان و سرزمین‌های اشغالی رخ‌می‌دهد، خاموش کنند، اما زهی خیال باطل، چون خون ده‌ها شهید خبرنگاردرفلسطین ولبنان که تنها سلاح‌شان دوربین، میکروفن، قلم و کاغذ است، حقیقتا ویرانگر‌تر ازگلوله‌ها و موشک‌ها خواهدماند وبساط دروغ و تحریف دشمن صهیونی ظالم و وحشی و جنایتکار را برخواهد چید. بی‌شک مسیرروشن رسانه‌های مقاومت با درخشش ستارگان نورانی شهیدان خبرنگار پرفروغ‌تر از همیشه تلألویی ابدی خواهد داشت.

منبع: جام جم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۳
سگ کشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۳
اشتباه امتیاز مثبت دادم
آخرین اخبار