دادستان عمومی و انقلاب تایباد گفت: ۱۶ واحد مسکونی که از ابتدای امسال در مناطق مختلف شهر تایباد به اتباع غیرمجاز افغانستانی واگذار شده بود، شناسایی و مهر و موم شد.

حجت صدیقی گفت:  واحد مسکونی که از ابتدای امسال در مناطق مختلف شهر تایباد به اتباع غیرمجاز افغانستانی واگذار شده بود، شناسایی و مهر و موم شد، این اقدام در راستای مطالبات مردمی و با دستور مقامات قضایی در این شهر مرزی انجام شده است.

او اظهار کرد: در همین راستا مالکان واحدهای مسکونی با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شده اند.

وی ادامه داد: افرادی که در واگذاری واحدهای مسکونی به اتباع خارجی غیرمجاز مشارکت داشته اند از جمله مشاوران املاک با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شده اند و برابر قانون با آنان برخورد خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تایباد با اشاره به این که طبق قانون هرگونه واگذاری و تنظیم قرارداد ملکی شامل اجاره، فروش و معامله با اتباع خارجی غیرمجاز در شهرستان تایباد ممنوع و تخلف است ادامه داد: جابه جایی اتباع غیرمجاز با خودروهای شخصی به شهرهای مختلف کشور نیز ممنوع است.

صدیقی افزود: مالکان خودروهایی که حامل اتباع غیرمجاز باشند علاوه بر این که به مجازات محکوم می شوند طبق مصوبه شورای امنیت ملی خودرو آنها تا ۶ ماه توقیف خواهد شد.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست امسال حدود ۲۳ هزار نفر از اتباع غیرمجاز که از طریق مرزهای مشترک ایران و افغانستان وارد تایباد شده بودند، دستگیر و بعد از طی شدن مراحل قانونی به کشورشان بازگشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.