بخشدار طارم سفلی گفت: علاوه بر کمبود بارش و کاهش شدید منابع آبی، این بخش از نظر آب شرب در وضعیت بحرانی قرار دارد.

رضا حسنی بخشدار طارم سفلی گفت: مشکلات آب طارم سفلی به منابع آبی بازمی گردد، چون بیشتر روستا‌های ما منابعی ندارند و برخی روستا‌ها نیز نیازمند ایجاد مخازن و شبکه داخلی هستند.

وی با بیان اینکه موضوع آب شرب، بخش قابل توجهی از زمان نشست شورای اداری را به خود اختصاص می‌دهد، اضافه کرد: در این رابطه مکاتباتی با اداره آبفا استان شده و قرار است تا برای رفع مشکل اعتباراتی از محل ملی و استانی تخصیص‌های صورت بگیرد و در این رابطه اگر لازم باشد از محل خودیاری‌های محلی نیز استفاده خواهیم کرد.

حسنی در خصوص تامین آب کشاورزی گفت: روستا‌هایی داریم که از آب کشاورزی بهره‌مند نبوده و سهمی از رودخانه شاهرود نیز ندارند، به عنوان مثال در روستا‌های اورکن کرد که جمعیت بالا و باغ‌های وسیعی هم دارد، خاگینه بالا و پایین و کوگیر سفلی و علیا قرار شد جهاد کشاورزی با آب منطقه‌ای نشستی برگزار کنند تا این روستا‌ها نیز از سهم آب شاهرود بهره‌مند شوند.

این مسئول ادامه داد: برای آب کشاورزی در روستا‌های قوشچی، گورخانه، مرتضانک و سنگور نیز آبی که از سهم ۲۵ میلیون متر مکعب رودخانه شاهرود اختصاص یافته بود، به این روستا‌ها متصل شده و کشاورزان درحال استفاده از آن هستند، اما بخشی از این طرح نیمه تمام مانده و باید تکمیل شود.

بخشدار طارم سفلی بیان کرد: در خصوص نهر‌ها و لوله‌های آب بخش کشاورزی نیز منتظر تامین اعتبارات لازم هستیم، متاسفانه اعتبارات استان و شهرستان برای بخش طارم سفلی کافی نبوده و نمی‌تواند مشکلات ما را در این زمینه برطرف کند، بر همین اساس انتظار داریم که دستگاه‌های اجرایی از محل اعتبارات ملی، تخصیص‌هایی را به ما واگذار کنند.

حسنی یادآور شد: در خصوص گازرسانی به برخی روستا‌ها از جمله زاچکان سفلی و همچنین راه روستایی هم نیازمند حمایت‌های ویژه تری از سوی اداره راه کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همچنین شرکت گاز استان قزوین هستیم.

برچسب ها: آب شرب ، وضعیت بحرانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.