علیمردانی مستقر در کرج از راه اندازی کارگاه‌های آموزش هوش مصنوعی با هدف بهره مندی از ظرفیت‌های این دانش جدید در ۳۱ استان کشور خبر داد.

پریسا علیمردانی گفت: هوش مصنوعی یکی از مهمترین فناوری‌های روز دنیا است که باید در ابعاد مختلف بتوان نیروی انسانی متخصص این بخش را تربیت کرد.یکی از کار‌هایی که این مرکز در واحد پژوهش انجام می‌دهد آِینده پژوهی است و اینکه نیاز‌های مشاغل آینده کشور باید مورد سنجش و ارزیابی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تلاش‌ها بر این است که سرفصل‌های جدید مهارتی در مراکز آموزش فنی وحرفه‌ای، دانشگاه‌ها و سایر مکان‌ها در قالب آموزش گنجانده شود بر این اساس آموزش هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، متاورز و مواردی از این دست مورد تاکید فراوان است.

وی بیان کرد: راه اندازی کارگاه‌های آموزش هوش مصنوعی از مواردی است که سازمان آموزش فنی وحرفه‌ای با جدیت آن را در استان‌ها دنبال می‌کند. اجرای سند حرفه‌ای آموزش‌های هوش مصنوعی به عنوان یک شاخصه شغلی در تمام بخش‌ها از جمله کشاورزی، برق و ساختمان از مهمترین برنامه‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور است.

وی با اشاره به اینکه هوش مصنوعی می‌تواند با تمام بخش‌ها ارتباط بگیرد، گفت: امروز هوش مصنوعی در حوزه تولید محتوا، عکاسی، فیلمبرداری و امثال آن مهمترین کاربرد را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.