کارگران متخصص نساجی بروجرد به دلیل عدم توجه مدیران این شرکت و عدم پرداخت به‌موقع حقوق و دستمزد، مسافر اجباری کار در استان‌های دیگر هستند.

کارخانجات نساجی بروجرد به روایت کارگران حال‌وروز خوبی ندارد و تولید در این شرکت در حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد در برخی سالن‌های تولید انجام می‌شود. 

نساجی بروجرد تولیدکننده نخ و پارچه خام و تکمیل شده است که آوازه تولیدات آن در سراسر ایران پیچیده است، هر کجا فروشندگان پارچه و البسه می‌خواهند اجناس آنان به‌خوبی به فروش برسد کافی است بگویند پارچه نساجی بروجرد است خریدار بدون درنگ خرید را انجام می‌دهد.

آوازه نساجی بروجرد سال‌ها بعد از خصوصی‌سازی ادامه داشت و نساجی بروجرد همچنان یکی از کارخانجات معتبر در تولید نخ و پارچه بود. 

مدتی است نساجی بروجرد حال‌وروز خوبی ندارد و کارگران این کارخانه بزرگ دیگر طاقتشان را به دلیل دیر پرداخت‌کردن حقوق و مزایا از دست‌داده و بسیاری از کارگران متخصص به اجبار مسافر شهر‌های دیگر ایران برای یافتن کار شده‌اند. 

یکی از دلایل مهم مهاجرت اجباری کارگران نساجی بروجرد عدم توجه مدیران به کارگران و دیر پرداخت‌کردن حقوق و مزایای آنان است، نساجی بروجرد ۲ هزار ۵۰۰ نفر کارگر داشته که یک هزار و ۵۰۰ نفر یا استعفا دادند یا اخراج شده‌اند، طبق شنیده‌ها هم اکنون نساجی بروجرد هزار نفر کارگر دارد که حدود ۳۰۰ نفر دیگر نیز در آستانه اخراج هستند.

یکی از کارگران نساجی بروجرد دراین‌رابطه به خبرنگار فارس در بروجرد گفت: نساجی بروجرد حدود ۴ ماه است که حقوق و مزایا پرداخت نکرده است، و به توجه به شرایط اقتصادی و خرج و مخارج زندگی کارگران نمی‌توانند ادامه دهند. 

وی که نخواست نامش برده شود افزود: عدم پرداخت به‌موقع حقوق باعث شده بسیاری از کارگران به‌اجبار استعفا داده و به شهر‌های دیگر کشور مهاجرت کرده و مشغول کار شوند. 

وی اظهار داشت: مدیران نساجی هیچ انگیزه‌ای برای ادامه کار ندارند و تولید را رها کرده‌اند، مسئولان استانی و شهرستانی نیز بار‌ها با مدیران برای تولید صحبت کردند ولی متأسفانه مدیران نساجی هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. 

یکی دیگر از کارگران نساجی که در یک شرکت نساجی در کاشان مشغول به کار شده است گفت: حدود ۱۰ سال در نساجی بروجرد کار کردم و در کارم ماهر شده بودم، نساجی بروجرد حقوق و مزایا و بیمه را دیر پرداخت می‌کرد و زندگی برایمان سخت بود، زیرا کار می‌کردیم ولی حقوق دریافت نمی‌کردیم.

گودرزی افزود: به‌ناچار شهر و دیار خود را رها کردم و به کاشان رفتم و در کارخانه نساجی مشغول کار شدم، تجربه ۱۰ساله کار در نساجی بروجرد را در کارخانه نساجی در کاشان استفاده می‌کنم. 

وی اظهار داشت: نساجی بروجرد یک کارخانه مدرن است که ضعف مدیریت باعث شده تولید کاهش داشته و کارخانه در معرض تعطیلی قرار گیرد. 

امام‌جمعه بروجرد تقریباً هر هفته در خطبه‌های نمازجمعه بروجرد به موضوع مشکلات کارگران نساجی بروجرد اشاره می‌کند و از مسئولان کشوری و استانی درخواست می‌کند که به موضوع نساجی ورود کنند و مشکلات کارگران را حل کنند. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی در یکی از خطبه‌های نماز‌های جمعه از رئیس‌جمهور درخواست کرد که شخصاً به موضوع نساجی ورود کند و تیمی را مأمور بررسی و حل مشکلات نساجی کند.

ابوطالب شفقت استاندار سابق لرستان نیز در نشستی که چندی پیش در تهران و دفتر مرکزی نساجی بروجرد با مدیران نساجی داشت، همه بدهی‌های نساجی بروجرد را به‌شرط اینکه تولید ادامه داشته باشد تقسیط کرد، مدیران نساجی نیز در این جلسه قول دادند که تولید را با جدیت ازسرگرفته و حقوق و مزایای کارگران را پرداخت کنند. 

متأسفانه مدیران نساجی بروجرد انگیزه‌ای برای تولید ندارند و نساجی بروجرد اگر با این شرایط پیش برود به تعطیلی کشانده خواهد شد. 

کارگران نساجی بروجرد از رئیس‌جمهور و استاندار جدید لرستان درخواست دارند که موضوع مشکلات مدیریتی نساجی بروجرد را پیگیری و اجازه ندهند این کارخانه بزرگ تعطیل و کارگران بیکار شود. 

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.