رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر از مردم استان تا پایان مهرماه امسال برای تماشای فیلم‌های اکران شده در سینما‌ها حضور داشتند.

هادی سعیدی‌فرد رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به تعداد فیلم‌های اکران شده در شش ماه نخست امسال و میزان فروش بلیط در سینما‌های حوزه هنری استان، گفت: از ابتدای امسال تا آخر مهرماه ۱۴۰۳ تعداد ۶۰ عنوان فیلم در سینما‌های زیر پوشش حوزه هنری آذربایجان‌غربی اکران شده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی یکی از استان‌های پیشتاز در عرصه استفاده از سالن‌های سینمایی در کشور است، افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین سینما داران کشور در راستای حفظ و صیانت از این اماکن فرهنگی از ۱۰ سال گذشته پروژه‌های سینمایی متعددی را در اقصی نقاط کشور افتتاح کرده است که در همین راستا در استان ما نیز بازسازی سینما ایران ارومیه و تجهیز آن با آخرین امکانات روز سینمایی در قالب دو سالن اکران و همچنین افتتاح پردیس سینمایی مهر ارومیه با شش سالن مجزا با ظرفیت‌های مختلف به عنوان یکی از مدرن‌ترین پروژه‌های سینمایی شمال غرب کشور بخشی از این فعالیت‌ها است.

سعیدی‌فرد ادامه داد: در حال حاضر ۸ سالن سینمایی با ظرفیت ۸۰۰ صندلی، با پخش ۱۲ فیلم در ۳۴ سانس روزانه، با بهترین و مدرن‌ترین امکانات روز سینمایی کشور در شهرستان ارومیه فعال است، البته بخش خصوصی نیز در شهرستان خوی سینمای فعال دارد.

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌غربی افزود: در حال مذاکره با مسئولان شهرستان‌های خوی و سلماس، برای ساخت پردیس‌های مجهز سینمایی در این شهرستان‌ها هستیم که در صورت تحقق توافق فی مابین، این پروژه‌های سینمایی در این شهرستان‌ها ازطرف حوزه هنری اجرا می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.