مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: مطالبات کشاورزان سیب زمینی کار این استان تا ۱۵ آبان ماه پرداخت می‌شود.

ابوالفضل دشتبانی گفت: منابع مالی مورد نیاز با رایزنی و پیگیری تامین شده و تا ۱۰ روز آینده مطالبات سیب زمینی کاران اردبیل به طور کامل تسویه خواهد شد.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل با اشاره به پرداخت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل در اواخر مردادماه افزود: کشاورزان استان از بابت فروش سیب زمینی انباری خریداری شده پارسال حدود هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال مطالبه داشتند که بخشی از مطالبات آنها در چند مرحله پرداخت شد.
او همچنین اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی با پیگیری مسئولان استانی و کشوری از اواخر پارسال برای نخستین بار با خرید ۱۰۷ هزار تن سیب زمینی انباری تولید پارسال از زیان هنگفت کشاورزان استان اردبیل جلوگیری کرد.
دشتبانی بیان کرد: پس از خرید این میزان محصول، نسبت به بازاریابی کل سیب زمینی خریداری شده اقدام و علاوه بر تامین مصارف کارخانه‌ها و صنایع تبدیلی و فرآوری و تولید نشاسته، بخشی از محصول خریداری شده به کشور‌های جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، افغانستان، امارات متحده عربی، سوریه و عراق صادر شد.
مدیرکل تعاون روستایی استان اردبیل گفت: مابقی مانده محصول نیز بدون امحای حتی یک کیلوگرم از محصول خریداری شده، به مصارف دامی در داخل استان اردبیل رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.