بیش از ۱۵ هزار و ۱۰۰ تن انواع کود‌ کشاورزیِ ازت، فسفات و پتاس بین کارگزارانِ ۱۷ شهرستان استان کرمان توزیع شد.

محمد محسن قاسمی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، میزان ۵ هزار و ۱۸۰ تن، کود‌های مذکور، شامل۴ هزار و ۲۴ تن ازت، ۵۵۶ تن فسفات و ۵۹۸ تن پتاس از انبار مرکزی شرکت و میزان ۹ هزار و ۹۲۹ تن کودکشاورزی اوره از پتروشیمی ها، از طریق کارگزاری استان با صدور حواله الکترونیک بین کشاورزان توزیع شده است.

وی افزود: همچنین در مهرماه امسال، میزان ۲ هزار و ۷۵۰ تن کودکشاورزی برای کشاورزان استان کرمان توزیع شد.

قاسمی با اشاره به تخصیص کود یارانه‌ای به محصولاتی که در قالب الگوی کشت هستند، تصریح کرد: توزیع کود‌های کشاورزی صرفا از طریق صدور حواله الکترونیکی در سامانه کنترل و پایش مواد کودی برای کشاورزانی که اطلاعات آن ها در سامانه جامع پهنه بندی ثبت شده باشد امکان پذیر است و کشاورزان می‌توانند کود‌های کشاورزی خود را از نزدیک‌ترین کارگزاری شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان دریافت کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمان افزود: به منظور تسهیل در فرایند توزیع کود‌های یارانه ای، صدور حواله به صورت الکترونیک در سامانه کنترل وپایش موادکودی درحال انجام است.

قاسمی تصریح کرد: در تلاش هستیم، نهاده‌های کشاورزی با شرایط مناسب در بهترین زمان در اختیار کشاورزان قرارگیرد تا کشاورزان، کود مصرفی را در مزارع کشاورزی خود به موقع استفاده کنند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار