کارشناس مسائل بین الملل گفت: صهیونیست‌ها احساس می‌کردند که آسیب زیادی به ما خواهند زد، اما سیستم پدافندی ما برای آنها غافلگیر کننده بود.

ناصر ترابی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره تعدی شب گذشته رژیم صهیونیستی به نقاطی از کشورمان اظهار کرد: همانگونه که صهیونیست‌ها اعلام کردند آن‌ها عملیات متقابل خود را انجام دادند و باید عنوان کنم که غافگیر شدند. آن‌ها احساس می‌کردند که آسیب زیادی به ما خواهند زد، اما سیستم پدافندی ما به نحوی عمل کرد که برای آنها غافلگیر کننده بود.

وی افزود: اما اینکه صهیونیست‌ها جسارت کردند و به آسمان تهران، پایتخت ما حمله کردند را نباید فراموش کنیم. احتمال این وجود دارد که صهیونیست‌ها برنامه‌های سنگین‌تری داشتند که به دلیل فشار‌های بین المللی، ترس از واکنش ما و حتی بحث انتخابات آمریکا چنین نمایشی را انجام دادند. باید منتظر بود و دید که چه نقاطی را مورد هدف قرار داده‌اند و پاسخ ما در آینده چه خواهد بود .

وی درباره اذعان صهیونیست‌ها به این ضعف در پاسخ به ایران اظهار کرد: افکار عمومی و واکنش‌های بین المللی برای صهیونیست‌ها بسیار مهم است و این پاسخ ضعیف فشار‌ها را نیز برای آنها بیشتر خواهد کرد و اگر ایران به آنها پاسخ محکم‌تری نسبت به گذشته بدهد این مسئله و فشار برای آنها شرایط را سخت می‌کند. باید تحمل کرد که در آینده چه می‌شود. اما فضای روانی بر خلاف آن جنگ روانی که قصد داشتند ایجاد کنند به شدت به ضرر صهیونیست‌ها بوده است.

وی درباره واکنش مردم کشورمان به این اتفاق اظهار کرد:‌ بله همه ما مشاهده کردیم که خیلی‌ها به جای ترس به پشت بام‌ها رفته بودند و وحشتی ایجاد نشده بود؛ و این اعتماد مردم ما را به ساز و کار نظامی، نیرو‌های امنیتی و نظامی نشان می‌دهد و اینکه مردم ما در روحیات و تفکرات خود قدرت مواجهه با خطر و شهامت و شجاعت بالایی دارند.

این کارشناس مسائل بین الملل در انتها گفت:‌ اگر ما پاسخ این جنایت صهیونیست‌ها را ندهیم قطعا این جنایت و روند حملات آنها را پذیرفتیم و اسرائیلی‌ها گستاخ‌تر می‌شوند و حملات بیشتری انجام می‌دهند و ما قطعا باید پاسخ دهیم و باید هدفمند نقطه‌ای را در نظر بگیریم؛ نقطه‌ای که می‌تواند نظامی و یا  حوزه‌های صنعتی و تکنولوژی آنها باشد که با هدف قرار دادن آن پاسخ سنگینی از طرف ما دریافت کرده باشند.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۳
عجب قربان از شرایط سخت اقتصادی مردم خبر دارید درعملیات صادق 2درس فراموش ناپذیری اسراییل دریافت کرد.
کمی هم بفکر مردم مظلوم وعاشق ایران باشیم.
200موشک خورده حالا 5تا موشک زده این یعنی شکست
آخرین اخبار