نماینده ایرلند با انتقاد از حمایت مالی اتحادیه اروپا که موجب مرگ هزاران اوکراینی می‌شود، تاکید کرد که سیاستمداران اقدامی برای مردم اوکراین انجام نمی‌دهند.

میک والاس، نماینده سابق پارلمان اروپا از ایرلند گفت که اتحادیه اروپا آماده است با وجود مرگ هزاران نفر از شهروندان اوکراینی تا میلیارد‌ها یورو برای درگیری در این کشور هزینه کند. 

این سیاستمدار بار دیگر تصمیم گرفت در شبکه‌های اجتماعی از تصمیمات اتحادیه اروپا در قبال اوکراین انتقاد کند. او پستی را منتشر و در آن تاکید کرد «تعداد زیادی از مردم اوکراین همچنان در این کشور می‌میرند. با این حال، والاس مطمئن است که اتحادیه اروپا نگران این واقعیت نیست.»

او نوشت: «اتحادیه اروپا همچنان خوشحال است که میلیارد‌ها دلار به جنگ نیابتی ایالات متحده و ناتو در اوکراین سرازیر می‌کند، علیرغم این واقعیت که صد‌ها هزار اوکراینی طبقه کارگر برای هیچ می‌میرند.»

وی از سیاستمداران اتحادیه اروپا که اقدامی برای مردم اوکراین انجام نمی‌دهند، انتقاد و تاکید کرد که هیچ یک از آنها علیه عرضه بیشتر پول و تسلیحات به رژیم کیف صحبت نکردند.

پیشتر والاس از کسانی که از ناتو حمایت می‌کنند انتقاد کرده بود. او تاکید کرد که چنین افرادی «جنگ افروز» هستند. وی گفته بود کشور‌های غربی عمدا آتش درگیری بین کی یف و مسکو را برانگیختند سپس اوکراینی‌ها را به چرخ گوشت انداختند.

مترجم: پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار