بزرگترین بارانداز ماهی مرکز کشور در میدان میوه و تره‌بار اصفهان هفته جاری افتتاح و این کلان‌شهر قطب توزیع ماهی مرکز کشور می‌شود.

شهردار اصفهان گفت: جنوب کشور بزرگترین قطب تولید ماهی یا صید ماهی است، اما این حوزه نیاز به یک قطب توزیع در مرکز کشور داشت که ماهی‌های جنوب وارد مرکز کشور شود و از آن نقطه به سراسر کشور در یک شعاع کوچک‌تر توزیع شود.

علی قاسم‌زاده افزود: اصفهان داوطلب این اقدام شد و در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع این مرکز در میدان مرکزی میوه و تره‌بار راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه در این بازار ماهی ۱۵ غرفه تأسیس شده که ظرفیت تخلیه ۸۰ تن ماهی در روز را دارد، افزود: روزانه در هر غرفه بار یک خودروی سنگین تخلیه می‌شود و دو خودروی سبک، بار تخلیه‌شده را به مقصد نقاط مختلف کشور بارگیری می‌کنند.


شهردار اصفهان گفت: روزانه ۳۰ خودروی سنگین تخلیه بار کرده و ۶۰ خودروی سبک‌تر این ماهی‌ها را به سراسر کشور منتقل می‌کنند و در عمل با این اقدام اصفهان قطب توزیع ماهی مرکز کشور خواهد شد.


قاسم زاده تاکید کرد: این اقدام به رونق اقتصاد شهر کمک بسزایی خواهد کرد و موجب حذف واسطه‌ها، دسترسی آسان نقاط مختلف کشور به ماهی جنوب و بهبود الگوی صحیح مصرف ماهی که یکی از ضرورت‌های سبد غذای مردم است، خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.