دومین نشست مشترک شورای سیاستگذاری و ستاد ملی کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی خواهر دباغ برگزار شد.

دومین نشست مشترک شورای سیاستگذاری و ستاد ملی کنگره ملی بانوی مبارز و انقلابی مرضیه حدیدچی خواهر دباغ با حضور وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نماینده ولی فقیه در استان همدان و استاندار همدان ونمایندگان دیگر دستگاه‌ها در محل وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی تهران  برگزارشد.

سیدکاظم حجازی دبیر برگزاری کنگره در ابتدای جلسه گفت بانو دباغ الگوی یک زن کامل انقلابی است.

 استاندار همدان هم با گرامیداشت یادونام امام راحل و شهدای انقلاب و بانو دباغ گفت: بعداز اولین نشست در استان همدان جریانی شکل گرفت تا بانو دباغ بعنوان یک الگوی زن مسلمان بازخوانی و معرفی شود

حمید ملانوری افزود: کار در قالب ۹ کمیته شروع بکار کرده ویک کمیته هم به تازگی اضافه شده است.

 او افزود: یک سایت طراحی شده و همچنین فراخوان مقاله و کتاب داستان شعر داده شده است.

ملانوری گفت: در مسیر تردد زایران اربعین بنر تصاویر این بانوی انقلابی نصب شد.

 او گفت: در سی ام مهرماه همایشی برگزار شد با عنوان لشگر فرستگان ویاد ونام بانو دباغ گرامی داشته شد.

ملانوری افزود: المان ونماد‌هایی طراحی شده که بزودی در سطح شهر نصب خواهند شد و منزل مسکونی این بانو قراره تملک بشه وبه نام موزه بانو دباغ راه اندازی شود.
استاندار همدان گفت: ۵ موشن گرافی و یک مستند و سه گزارش، تولیدی خبری از صداوسیمای استان تهیه وپخش شده وپخش، خواهد شد و یک سریال هم در این خصوص ساخته خواهد شد.

او با بیان اینکه معابری به نام این بانو نامگذاری خواهیم کرد وهمچنین دیوار نگاره‌ها در سطح شهر هم انجام می‌شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تاسیس مرکز روایت حوزه با عنوان بانو دباغ انجام خواهد شد، گفت: ۸ عنوان کتاب در حال نگارش، است که ۴ عنوان تا قبل از کنگره رونمایی می‌شود.

ملانوری با بیان اینکه بنیاد علمی و فرهنگی بنام بانو دباغ در حال تاسیس است گفت:ستاد استاتی فعال است و برنامه‌های زیادی در این باره در حال انجام داریم همچنین کمیته دهم هم به عنوان کمیته ارزشیابی تشکیل دادیم.

سردار ازادی نماینده سپاه پاسدارن هم از معرفی بانو دباغ بعنوان بانوی اتقلابی ومبارز شاخص سال در ۶۰ هزار پایگاه مقاومت بسیج کشور خبر داد 
سردار ازادی هم گفت: فیلمنامه‌ای برای تولید فیلم ۲۶ قسمتی ارائه دادیم واقای جبلی موافقت کردند و سیما فیلم قرار است فیلم مد نظر را تولید کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.